امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

۱۵۲ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در بهمن انجام شد

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در بهمن ۱۵۲میلیون قطعه جوجه‌ریزی انجام شد که ضمن تأمین بازار داخل و ذخایر استراتژیک، صادرکننده گوشت مرغ خواهیم بود.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، مسعود امرالهی، مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص وظیفه وزارتخانه برای نظارت بازار محصولات کشاورزی در سیما گفت: در دولت سیزدهم اجرای قانون انتزاع که یکی از ارکان اصلی آن وزارت جهاد کشاورزی بود به این وزارتخانه تکلیف شد و نظارت بر بازار هم یکی از این وظایف بود.

وی با بیان اینکه از اول دی ماه سال ۱۴۰۰ دفتر بازرسی و نظارت در وزارت جهاد کشاورزی تأسیس شد و افزود: از این تاریخ تا ۲۰ دی ماه ۱۴۰۲، حدود یک میلیون و ۷۷۰ هزار بازرسی توسط دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی در سراسر کشور انجام شده که از این میزان ۱۹۵ هزار تخلف ثبت شده است.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به طرح تخصصی نظارت و بازرسی در هیأت دولت گفت: حوزه جهاد کشاورزی مسؤول تأمین بازار از میوه شب عید تا خرمای ماه رمضان، شکر، برنج و … است لذا مصوب شد بازرسی بر تأمین کالاهای اساسی بر عهده وزارت جهاد کشاورزی و بازرسی بر بازار و توزیع بر عهده سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان باشد.

وی ادامه داد: از ابتدای اسفند بخشنامه‌ای را مبنی بر نظارت بر بازار و تأمین به سراسر کشور ابلاغ کرده‌ایم و حدود ۱۵ هزار بازرسی از ابتدای اسفند انجام شده است که در منشأ تأمین و مراکز تولیدی انجام و حدود ۱۳۰۰ پرونده تخلف در این ایام ثبت شده است.

امرالهی خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر بنا بر دستور وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر تشدید نظارت برای تأمین مایحتاج عمومی مردم در ماه رمضان مانند شکر، خرما، حبوبات و اقلام دیگر، اقدامات لازم انجام شده تا بازار ماه رمضان در آرامش کامل باشد که به این منظور در مراکز عمده هم ورود پیدا کرده‌ایم.

وی ادامه داد: بازرسان ما در میادین میوه و تره‌بار حضور دارند تا تخلفی در تأمین میوه انجام نشود.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد: ما از زمان اجرای قانون انتزاع برای رفاه حال مردم و عدم تداخل سامانه‌ها، از سامانه ۱۲۴ برای ثبت شکایت و تخلف‌ها در حوزه محصولات کشاورزی در عرصه عمده و خرده‌فروشی استفاده کردیم که ۹۰ درصد از بازرسی‌ها از ثبت تخلفات توسط مردم پیگیری و اجرایی شد.

وی افزود: ما به حمایت مردم به دولت اعتقاد داریم، ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد صنفی در کشور مشغول فعالیت هستند که از این میزان بیش از ۸ هزار اتحادیه و تشکل به صورت تخصصی فعالیت می‌کنند.

امرالهی با بیان این که وزیر جهاد کشاورزی اعتقاد زیادی به تشکل‌ها دارد، گفت: در بهمن ماه ۱۵۲ میلیون قطعه جوجه‌ریزی داشتیم که این میزان در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بی‌سابقه بود و با این جوجه‌ریزی تأمین مرغ بازار را در این ایام خواهیم داشت و ضمن تأمین بازار داخلی و ذخایر استراتژیک، صادر کننده گوشت مرغ در خاورمیانه خواهیم بود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا