بین الملل

جریمه ۳۶۵ میلیون دلاری برای فورد به خاطر فریب دولت آمریکا

گزارشات حاکی از آن است که شرکت فورد توافق کرده برای بسته شدن یک پرونده تخلف، ۳۶۵ میلیون دلار به دولت آمریکا جریمه بپردازد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، دولت آمریکا شرکت فورد را متهم کرده که در واردات صدها هزار خودرو تعرفه‌های وارداتی را با گزارش‌های گمراه کننده دور زده است.

همچنین بخوانید

دولت آمریکا می‌گوید فورد یا ارزش خودروهای وارداتی را برای پرداخت تعرفه گمرکی کمتر پایین‌تر از میزان واقعی اعلام کرده یا دسته بندی آنها را تغییر داده است.

حالا فرود برای بسته شدن پرونده این اتهام بنا دارد ۳۶۵ میلیون دلار به دولت آمریکا جریمه بپردازد.

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرده که تخلفات فورد مربوط به سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ بوده و بخشی از آن به واردات تعدادی‌خودروی ون از ترکیه مرتبط است.

دولت آمریکا می‌گوید این جریمه یکی از بزرگ‌ترین جریمه‌هایی است که در تاریخ معاصر این کشور برای نقض تعرفه‌های گمرکی علیه یک شرکت اعمال شده است.

سخنگوی فورد اما می‌گوید که این شرکت بسیاری از اتهامات وارده را به طور جدی رد می‌کند. اما برای عبور از شرایط پیچیده به وجود آمده و حل این اختلاف ده ساله با دولت توافق شده که این حجم پول به عنوان جریمه یک بار برای همیشه و برای مصالحه با دولت پرداخت شود.

سازمان گمرکات و مرزبانی آمریکا در سال ۲۰۱۳ اعلام‌کرد که فورد برخی خودروهای ون تجاری را به عنوان خودروی سواری وارد کرده و به جای تعرفه ۲۵ درصدی تعرفه ۲.۵ درصدی پرداخت کرده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا