امور زیربناییتعاون و اشتغال

آموزش برای کارگران کارگاه های زیر ۱۰نفر در قالب قرارگاه ایمنی کار

تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار، مؤسسه کار و تأمین اجتماعی و کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران با هدف صیانت از نیروی کار امضا شد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حبیب الله جلیلی، رئیس مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار در آئین امضای این تفاهم نامه اظهار کرد: مهم‌ترین هدف این تفاهم نامه با توجه به ابلاغ قرارگاه آموزش ایمنی در کشور توسط وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی توسعه همکاری‌های سه جانبه برای هم افزایی ظرفیت‌های موجود، در راستای گسترش فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و انتشاراتی برای صیانت از نیروی کار و کاهش حوادث ناشی از کار از طریق ترویج و آموزش فرهنگ ایمنی و بهداشت کار است.

وی، همکاری برای برگزاری دوره‌های آموزش حضوری ایمنی و بهداشت کار ویژه کارگران کارگاه‌های زیر ۱۰ نفر طبق گام‌های مشخص (در گام اول اجرایی برای صد هزار نفر ساعت آموزشی ویژه کارگران شاغل در کارگاه‌های زیر ۱۰ نفر) را از موضوعات مورد توافق این سند عنوان کرد.

وی، مهم‌ترین برنامه مرکز تحقیقات تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار در دولت سیزدهم را توجه ویژه به آموزش ایمنی اقشار آسیب پذیر دانست و گفت: در دولت مردمی بر آن هستیم تا با همکاری سازمان‌ها و مؤسسات متعدد یک نهضت ایمنی در کشور راه اندازی کنیم.

شهرام محمدی، رئیس مؤسسه کار و تأمین اجتماعی نیز در این نشست از فعالیت حدود ۴ میلیون کارگر در کارگاه‌های زیر ۱۰ نفر خبر داد و افزود: مهم‌ترین تعهدات مؤسسه کار و تأمین اجتماعی در این تفاهم نامه، تأمین اعتبار منابع مالی، همکاری در تولید محتوا و منابع آموزشی متنی یا الکترونیک، تأمین اعتبار موارد مذکور، همکاری در ترویج و توسعه فرهنگ ایمنی و بهداشت کار و اطلاع‌رسانی است.

سمیه گلپور، رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران نیز در آئین امضای این تفاهم‌نامه کارگاه‌های زیر ۱۰ نفر را از شریف‌ترین و مظلوم‌ترین اقشار جامعه دانست که امروز به جایگاه و شأن بزرگ این قشر نگاهی عالمانه صورت گرفته است.

معرفی افراد مشمول برای طی دوره آموزشی، موضوع تفاهم نامه ایمنی و بهداشت کار ویژه کارگران کارگاه‌های زیر ۱۰ نفر، مشارکت در ثبت نام شرکت‌کنندگان دوره‌های آموزش مشارکت در تأمین فضا و محل برگزاری دوره‌های آموزشی از تعهدات کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ذکر شده است.

تعهدات مشترک در این سند همکاری تولید محتوا، تدوین و آماده‌سازی بسته‌ها و منابع آموزشی با رعایت حقوق و مالکیت معنوی طرفین تفاهم نامه و تشکیل، ساماندهی و راه‌اندازی قرارگاه آموزش ایمنی کار کشور عنوان شده است.

آئین امضای این سند همکاری سه جانبه با حضور «شهرام محمدی» رئیس مؤسسه کار و تأمین اجتماعی، «حبیب اله جلیلی» رئیس مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار، «سمیه گلپور» رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران برگزار شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا