ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

درخواست سناتور آمریکایی برای خروج بینگ مایکروسافت از چین

یک سناتور آمریکایی با بیان این که شرکت‌های آمریکایی نباید سانسور چین را تسهیل کنند، خواستار خروج بینگ مایکروسافت از چین شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در پی افشای شیوه‌های سانسور برای عمل به خواسته‌های دولت چین، مارک وارنر از مایکروسافت خواست درباره حضور خود به ‌ویژه موتور جستجوی بینگ در چین، تجدید نظر کند. وارنر تاکید کرد تسهیل سانسور، خلاف ارزش‌های اساسی آمریکا در مورد آزادی بیان است و از مایکروسافت خواست تا دیگر شرکت‌های آمریکایی که به دلیل نگرانی‌های حقوق بشری از چین خارج شده‌اند را دنبال کند.

سخنگوی مایکروسافت در پاسخ به این اظهارات، از فعالیت بینگ در چین دفاع و اظهار کرد: این شرکت به دستورات قانونی محدود برای سانسور عمل می‌کند، اما تلاش می‌کند دسترسی به اطلاعات را در چارچوب قوانین چین فراهم کند. با وجود انتقادها، مایکروسافت حضور خود در چین را فرصتی برای ارائه اطلاعات قابل دسترس می‌داند، حتی اگر به معنای پایبندی به مقررات سانسور باشد.

 منتقدان استدلال می‌کنند رعایت سانسور چینی توسط مایکروسافت، تعهد این شرکت به حقوق بشر و ارزش‌های دموکراتیک که در سیاست‌های شرکتی آن ذکر شده است را تضعیف می‌کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، تحقیقات انجام شده توسط «سیتیزن لَب» دانشگاه تورنتو نشان داد در حالی که بینگ سانسور کلی کمتری نسبت به موتور جستجوی چینی بایدو دارد، موضوعات سیاسی و مذهبی را با شدت بیشتری سانسور می‌کند. یافته مذکور، این تصور را به چالش می‌کشد که شرکت‌های آمریکای شمالی، حقوق بشر کاربران چینی را کمتر از همتایان داخلی خود نقض می‌کنند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا