بین الملل

خبر بد برای بایدن/ افزایش تورم کار دست دولت داد

افزایش اخیر قیمت بنزین در آمریکا، تورم را بالاتر از حد انتظار افزایش داده و برنامه های تسهیل پولی فدرال رزرو را پیچیده کرده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز جدیدترین آمار قیمت مصرف کننده در آمریکا که سه شنبه هفته جاری منتشر شد، رشد بیش از حد انتظار تورم به دلیل افزایش قیمت بنزین را نشان داد. مسلماً قیمت بنزین در آمریکا اکنون اندکی کمتر از مدت مشابه سال گذشته است اما ۶۰ درصد در مقایسه با اوایل نوامبر سال ۲۰۲۰، درست قبل از پیروزی پرزیدنت بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، افزایش یافته است.

همچنین بخوانید

افزایش قیمت بنزین در این وقت از سال معمول است زیرا سوختهای تابستانی در حال عرضه هستند و از آنجا که آمریکایی‌ها با گرم‌تر شدن هوا، بیشتر رانندگی می‌کنند، تقاضا در حال افزایش است. همچنین به دلیل تعمیر و نگهداری فصلی پالایشگاه، تولید به طور کلی کمتر شده است.

اما انتظار می‌رود افزایش قیمت بنزین در آستانه و در طول تابستان، با پایان فصل رانندگی در پاییز و پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری در نوامبر، به یک کاهش ثابت تبدیل شود. کارشناسان پیش بینی نمی‌کنند میانگین قیمت ملی بنزین آمریکا در سال جاری، بالاتر از چهار دلار در هر گالن باشد.

با این حال، افزایش قیمت بنزین که باعث افزایش نرخ تورم در سال انتخابات می‌شود، نمی‌تواند برای بایدن که تلاش می‌کند رأی دهندگان احتمالی را متقاعد کند اقتصاد در وضعیت خوبی است، خوب باشد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا