ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

فعالیت پست در روزهای پایانی سال و تعطیلات نوروز چگونه است؟

مدیرکل پست استان تهران گفت: با توجه به حجم افزایش مرسولات در روزهای پایانی سال برنامه ریزی ویژه ای را در اسفندماه برای واحدهای پستی داریم و در ۶ منطقه پستی باجه های قبول تا ساعت ۱۸ فعالیت می کنند و در تعطیلات نوروز هم به جز یکم فروردین که تعطیلی سراسری شبکه پست است، بقیه ایام کشیک های باجه قبول را داریم.  

عبدالرضا جنتی رضایی- مدیرکل پست استان تهران- در گفت و گو با ایسنا درباره عملکرد پست در روزهای آخر سال اظهار کرد: شرایط پست به عنوان یک شرکت خدماتی به خصوص در ایام منتهی به پایان سال از نظر حجم مرسولات و مبادلات پستی در سراسر کشور رو به افزایش است که در تهران هم این امر امکان پذیر بوده و شاید بیشتر از سراسر کشور باشد.  

همچنین بخوانید

وی افزود: به دلیل اینکه ما هر سال با این موضوع روبه رو هستیم برنامه ریزی ویژه ای را در اسفند ماه برای واحد های پستی داریم  به طور مثال در ۶ منطقه پستی باجه های قبول تا ساعت ۶ بعد از ظهر فعالیت می کنند. همچنین در سطح استان دفاتر پیشخوان و واحد های پستی دیگری هم هستند اما باجه های مرکزی ۶ منطقه و باجه های درجه یک دولتی تا ساعت ۱۸ فعالیت می کنند. در تعطیلات نوروز هم به جز یکم فروردین که تعطیلی سراسری شبکه پست است بقبه ایام کشیک های باجه قبول را داریم.   

وی افزود: همکاران پستی در بخش توزیع فشرده تر و فعال تر در سراسر استان آماده هستند به گونه ای که روز ۲۹ اسفند در بخش توزیع ۱۰۰ درصد پرسنل پستی فعال هستند. باجه های معطله را از این نظر که ممکن است شهروندان در خانه برای تحویل مرسوله نباشند، این امکان را فراهم کردیم که نیروهای بیشتری در باجه های معطله مستقر باشند تا درصورتی که مردم به این باجه ها مراجعه کردند بتوانند مرسولات خود را تحویل بگیرند. از مردم درخواست می کنم ارسال مرسولات خود را به روزهای پایانی سال موکول نکنند؛ اما همکاران من در سراسر استان به صورت تمام وقت آمادگی این را دارند که پاسخگوی درخواست‌های شهروندان باشند.  

مدیرکل پست استان تهران درباره نحوه پیگیری آسیب دیدگی مرسولات پستی توضیح داد: اگر فرد هنگام تحویل متوجه آسیب دیدگی مرسوله خود شد می تواند آن را تحویل نگیرد اما اگر پس از تحویل متوجه این موضوع شد با هماهنگی نامه رسان می تواند به یکی از واحدهای پستی محله خود مراجعه و غرامت دریافت کند اما اگر این موضوع در روزهای منتهی به پایان سال رخ دهد ممکن است به دلیل حجم کار به روز کاری بعد یا سال بعد موکول شود.  

جنتی در ادامه گفت: تمام تلاش پست بر این است که توزیع ۱۰۰ درصدی و به روز را داشته باشد اما به دلیل حجم زیاد مرسولات در روزهای پایانی سال درخواست می شود شهروندان در دریافت مرسولات خود صبوری کنند. مدت زمان تحویل مرسوله بستگی به نوع سرویس پیشتاز، سفارشی، ویژه دارد اما در مراکز استان‌ها به محض اینکه مرسوله وارد استان بشود نهایتا ظرف روز جاری یا ۲۴ ساعت بعد توزیع خواهد شد که امری طبیعی است اما شاید به دلیل حجم کاری با کمی تأخیر انجام شود.

وی افزود: نکته قابل توجه این است زمانی که نامه رسان اقدام به تحویل مرسوله می کند ممکن است از ساعت اولیه روز اقدام به تحویل کرده باشد اما به دلیل عدم دریافت توسط صاحب مرسوله دیگر آن روز همکار پستی اقدام به تحویل نمی‌کند و روز بعد مراجعه می‌کند  و در صورتی که برای بار دوم هم مرسوله دریافت نشود، به باجه های معطله منتقل می شود.  

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا