بورسبورس اوراق

بهبود نقدینگی شرکت‌های پتروشیمی با لغو اخذ مالیات علل‌الحساب از صادرات مواد خام و نیمه‌خام

دبیر کل انجمن کارفرمایی صنایع پتروشیمی ایران گفت: با لغو اخذ مالیات علل‌الحساب از صادرات مواد خام و نیمه خام شرکت‌های پتروشیمی شاهد سودآوری و بهبود نقدینگی این صنعت ارزآور خواهیم بود.

احمد مهدوی ابهری

احمد مهدوی ابهری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، در رابطه با لغو اخذ مالیات علل‌الحساب از صادرات مواد خام و نیمه‌خام شرکت‌های پتروشیمی، اظهار کرد: تمام تولیدکنندگان از دولت و وزارت اقتصاد خواهان حمایت از تولید و بنگاه‌های تولیدی هستند، زیرا اخذ مالیات علل الحساب از صادرات مواد خام و نیمه خام به نقدینگی شرکت‌های پتروشیمی‌ها آسیب وارد می‌کرد.

وی افزود: تا پیش از ابلاغیه وزارت اقتصاد، شرکت‌هایی که از احتمال سودآوری پایانی برخوردار بودند و بدهی مالیاتی برای آن‌ها متصور نبود نیز باید مالیات علل الحساب را پرداخت می‌کردند و همین موضوع چالش‌هایی را برای آن‌ها ایجاد کرد.

دبیر کل انجمن کارفرمایی صنایع پتروشیمی ایران در پایان تصریح کرد: سرانجام با پیگیری‌های انجمن کارفرمایی صنایع پتروشیمی به همراه سازمان بورس و اوراق بهادار و با همکاری وزارت اقتصاد با لغو اخذ مالیات علل الحساب از صادرات مواد خام و نیمه خام شرکت‌های پتروشیمی موافقت شد که اکنون با تحقق این امر شاهد سودآوری و بهبود نقدینگی این صنعت ارزآور خواهیم بود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا