انرژی

کاهش تولید اوپک پلاس توسط آمریکا و تولیدکنندگان دیگر خنثی می‌شود

اداره اطلاعات انرژی آمریکا، پیش بینی کرد رشد تولید نفت و مایعات نفتی جهان در کوتاه مدت توسط آمریکا، گویان، کانادا و برزیل، هدایت می‌شود و کاهش تولید اوپک پلاس را جبران خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، این افزایش عرضه در حالی صورت می‌گیرد که تولیدکنندگان اوپک و متحدانشان در اوپک پلاس در ماه جاری، توافق کردند کاهش تولید داوطلبانه فعلی خود به میزان ۲.۲ میلیون بشکه در روز را تا پایان سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ تمدید کنند.

همچنین بخوانید

رشد تولیدکنندگان غیراوپک پلاس می‌تواند تلاش‌های اوپک پلاس برای حمایت از بازار را در بحبوحه نگرانی‌ها نسبت به رشد تقاضای جهانی و افزایش عرضه، تضعیف کند. بر اساس پیش بینی اخیر اداره اطلاعات انرژی آمریکا، آمریکا، کانادا، برزیل و گویان، در بیش از ۸۰ درصد از رشد عرضه جهانی نفت، سهیم هستند.

طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، تولید مایعات نفتی اوپک پلاس در سال ۲۰۲۴، به میزان یک میلیون بشکه در روز کاهش می یابد، در حالی که عرضه کشورهای غیرعضو که در راس آنها آمریکا قرار دارد، ۱.۴ میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت.

تولید مایعات نفتی اوپک پلاس در سال ۲۰۲۵، به میزان ۹۰۰ هزار بشکه در روز افزایش خواهد یافت، در حالی که تولید غیراوپک پلاس ۱.۱ میلیون بشکه در روز رشد خواهد کرد.

عرضه جهانی نفت و مایعات در سال ۲۰۲۳، به ۱۰۱.۸ میلیون بشکه در روز رسید و انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۴، به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز و در سال ۲۰۲۵، به میزان ۲ میلیون بشکه در روز افزایش پیدا کند.

بر اساس گزارش رویترز، تولید نفت آمریکا در سال ۲۰۲۳، به ۱۳.۳ میلیون بشکه در روز رسید و انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۴، به میزان ۴۰۰ هزار بشکه و در سال ۲۰۲۵، به میزان ۸۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یابد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا