امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

توسعه جنگل‌های حرا برای بازسازی ذخایر آبزیان

توسعه جنگل‌های حرا در استان‌های جنوبی کشور در قالب طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت برای بازسازی ذخایر آبزیان در دستور کار سازمان شیلات ایران است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سیدحسین حسینی، رئیس سازمان شیلات با بیان اینکه توسعه جنگل‌های حرا در استان‌های جنوبی کشور در قالب طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت برای بازسازی ذخایر آبزیان در دستور کار سازمان شیلات ایران است، گفت: کاشت یک میلیارد درخت یک وظیفه ملی و بین‌المللی است و این طرح در دولت سیزدهم و با مشارکت مردم کلید خورده و سازمان شیلات ایران نیز با کمک جامعه صیادی در این طرح مشارکت می‌کند.

وی افزود: اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت برای تولید اکسیژن، ترسیب کربن و در نهایت محیط زیست و حیات موجودات بسیار حائز اهمیت است و از این رو سازمان شیلات ایران و جامعه صیادی به این طرح پیوسته‌اند.

حسینی ادامه داد: ما در استان بوشهر و هرمزگان با جامعه صیادی، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور برای تولید، کاشت و نگهداری نهال‌های حرا صحبت کرده‌ایم.

وی گفت: می‌توانیم جنگل حرا را که محیط نوزادگاهی و محیط گردشگری است توسعه دهیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: در حال حاضر بیش از ۲۹ هزار آبزی‌پروری در کشور فعالیت می‌کنند و می‌توانند در محیط آبزی‌پروری خود مبادرت به کاشت درخت کنند.

حسینی اذعان کرد: گونه‌هایی که توسط جامعه صیادی کشت می‌شود بر اساس پراکنش جغرافیایی خواهد بود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا