کسب و کار

چرا در آلپاری ثبت نام کنیم؟ | بروکر معتبر فارکس

با وجود اینکه در چند سال اخیر بازار مالی فارکس مورد توجه بسیاری از کاربران ایرانی قرار گرفته است، اما همچنان کاربران ایرانی در انتخاب یک بروکر برای انجام فعالیت‌های مالی خود مشکل دارند. زیرا به دلیل شرایط تحریم، بسیاری از بروکرها به ایرانیان خدمات ارائه نمی‌کنند. در این میان، آلپاری یکی از قدرتمندترین و باسابقه‌ترین کارگزاری‌ها در میان بروکرهای فارکس است. ثبت نام آلپاری برای کاربران ایرانی بلامانع است و معامله‌گران به‌راحتی و بدون هیچگونه ممنوعیتی می‌توانند در این بروکر فعالیت کنند. در ادامه مطلب، با این بروکر بیشتر آشنا خواهیم شد.

معرفی بروکر آلپاری

علاوه‌بر سابقه فعالیت طولانی‌مدت این بروکر، آلپاری جزو معتبرترین بروکرها به‌شمار می‌رود. این بروکر در مسیر فعالیت خود دچار چالش‌های بسیاری از جمله ورشکستگی مالی بوده است. شاید این نکته نگران‌کننده به نظر برسد و اعتبار آن را زیر سوال ببرد اما اقدامات حرفه‌ای آلپاری پس از ماجرای فرانک سوئیس و ورشکستگی شعبه انگلستان، باعث رشد بیش از پیش این بروکر شد و به آن اعتبار بیشتری بخشید.

همچنین بخوانید

به لطف سابقه ۲۶ ساله این بروکر، آلپاری با نیاز کاربران ایرانی به‌خوبی آشناست و طیف گسترده‌ای از خدمات و امکانات را به ایرانیان ارائه می‌دهد. برخی از دفاتر جهانی آلپاری در کشورهای روسیه، اوکراین، بلاروس، بلیز، مولداوی، موریس، سنت وینسنت گرنادین‌ها، ازبکستان، قزاقستان و گرجستان واقع شده‌اند.

آیا آلپاری معتبر است؟

در ارزیابی اعتبار یک بروکر ابتدا می‌توانیم به قدمت و سابقه طولانی یک بروکر نگاه کنیم. همان‌طور که گفته شد بروکر آلپاری جزو با سابقه‌ترین بروکرهای فارکس است. این بروکر از سال ۱۹۹۸ فعالیت خود را در روسیه آغاز کرد.

از طرفی داشتن مجوزهای قانونی و رگولاتوری، مهم‌ترین فاکتوری است که باید در انتخاب یک بروکر مورد بررسی قرار بگیرد. داشتن مجوزهای رسمی از رگولاتوری‌های معتبر نشان می‌دهد که بروکر مورد نظر مطابق با قوانین و مقررات مالی و امنیتی فعالیت کرده و از مشتریان خود به خوبی محافظت می‌کند.

بروکر آلپاری با وجود اینکه دارای رگولاتوری سطح ۱ بین المللی نیست اما دارای مجوز‌های ثبت شده در سازمان خدمات بین المللی موهلی و همچنین مجوز از  یا Financial Commission می‌باشد. آلپاری با دارا بودن چنین مجوزهایی به مشتریان خود اطمینان در خصوص امنیت و حفظ اموال و دارایی مشتریان خود را می‌دهد.

ثبت نام آسان در آلپاری

ثبت نام آلپاری پیچیدگی خاصی ندارد و کاربران فارسی زبان با مراجعه به سایت فارسی آلپاری می‌توانند به راحتی در این بروکر افتتاح حساب کنند. تمامی امکانات و ابزارها و هر آن‌چه که یک معامله‌گر برای خرید و فروش و فعالیت در بازار فارکس نیاز دارد، توسط آلپاری برای مشتریان فراهم شده است.

آیا آلپاری فیلتر است؟

به دلیل محدودیت‌های قانونی و مقرراتی که وجود دارد، در حال حاضر دامنه اصلی آلپاری از سوی ایران فیلتر است و ممکن است افراد به‌راحتی نتوانند به وبسایت آلپاری دسترسی داشته باشند.

به‌عنوان یک راه‌حل، برای دسترسی به خدمات بروکر آلپاری، می‌توانید از ابزارهایی مانند فیلترشکن (VPN) استفاده کنید که به شما این امکان را می‌دهند که از طریق یک سرور خارجی به اینترنت متصل شوید و از فیلترینگ‌های ایجاد شده عبور کنید.

توجه داشته باشید که فیلترینگ سایت آلپاری تنها در ایران وجود دارد و شامل تمام کاربران ایرانی نمی‌شود. یعنی اگر شما ساکن کشور دیگری هستید به راحتی می‌توانید فرایند ثبت نام آلپاری و فعالیت در آن را انجام داده و به آن دسترسی داشته باشید. استفاده از VPN، تنها به کاربران ایرانی در داخل ایران توصیه می‌شود.

انواع حساب‌ها در بروکر آلپاری

بیشترین انواع حساب معاملاتی در میان بروکرها، در آلپاری قابل‌دسترس است. امکان افتتاح حساب‌های استاندارد، ECN بر روی متاتریدر ۴ و ۵ و PRO ECN در متاتریدر ۴ وجود دارد. البته تا قبل از بهمن ۱۴۰۲، کاربران می‌توانستند حساب‌های نانو نیز باز کنند اما با اعلام بروکر آلپاری در ۲۱ بهمن، امکان افتتاح حساب نانو برای کاربران وجود ندارد.

وجود انواع حساب‌های معاملاتی در بروکر آلپاری یک مزیت بسیار مهم به‌شمار می‌رود. زیرا کاربران با توجه به شرایط مالی خود می‌توانند از انواع حساب‌ها استفاده کرده و از فرصت‌های بازار بهره ببرند.

نمادهای معاملاتی در آلپاری

وجود نمادهای معاملاتی متنوع نیز می‌تواند در انتخاب یک بروکر برای انجام فعالیت‌های مالی بسیار تاثیرگذار باشد زیرا هرچه تعداد نمادهای معاملاتی عرضه شده توسط یک بروکر بیشتر باشد، درواقع کاربران نیز فرصت‌ها و موقعیت‌های بیشتری برای کسب سود دارند.

بروکر آلپاری با ارائه بیش از ۲۵۰ نماد معاملاتی شامل جفت‌ارزهای فارکس، شاخص‌های جهانی، سهام و حتی برخی از کریپتوکارنسی‌ها، طیف گسترده‌ای از ابزارهای معاملاتی را برای کاربران خود فراهم کرده است.

حساب اسلامی چیست؟

یکی دیگر از مزایای ثبت نام آلپاری، برخورداری از حساب اسلامی است. حساب اسلامی یا حساب بدون سود در بروکر آلپاری، نوعی حساب معاملاتی است که برای معامله‌گرانی که بر اساس اصول شریعت اسلامی عمل می‌کنند مناسب است. زیرا این حساب مطابق با محدودیت‌های مربوط به احکام اسلامی است.

در حساب اسلامی آلپاری، سود یا هزینه‌هایی که به عنوان بهره‌ی از حجم و مدت زمان حضور موقعیت معاملاتی در بازار پرداخت می‌شود، به عنوان سود حرام در نظر گرفته نمی‌شود. به جای آن، به جای سود، از سیاست جایگزینی با کمیسیون‌های ثابت یا اسپردهای بالاتر برای حساب‌های اسلامی استفاده می‌شود.

همچنین، حساب اسلامی در بروکر آلپاری اجازه می‌دهد تا معامله‌گران مسلمان به صورت مساوی و بدون هیچ گونه نوع اعمال سود حرام، در بازار فارکس و سایر بازارهای مالی شرکت کنند.

خلاصه مطلب

بروکر آلپاری با سابقه طولانی‌مدت و ارائه خدمات گسترده به کاربران ایرانی، انتخاب مطمئنی برای معاملات مالی است. کاربران با ثبت نام آلپاری می‌توانند به انواع حساب‌ها از جمله حساب اسلامی دسترسی داشته باشند و با توجه به ترجیحات و شرایط شخصی خود بهترین گزینه را جهت انجام معاملات انتخاب کنند. برای حل مشکل دسترسی به سایت آلپاری، کاربران می‌توانند از VPN استفاده کنند.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا