بورسبورس اوراق

گزارش روزانه بورس ۲۸ اسفند/ بورس سبز پوش به عید رفت


بازار سرمایه با سبز پوشی کامل به استقبال تعطیلات نوروزی رفت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بازار سهام آخرین روز کاری سال جاری را از ابتدا با افزونی تقاضا شروع کرد و رفته رفته بر حجم تقاضاها افزوده شد تا آخرین صفحه از کتاب بازار سرمایه در سال ۱۴۰۲ سبز رنگ به اتمام برسد.

بنابراین در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با رشدی ۳۴ هزار  و ۲۶واحدی به ۲ میلیون و ۲۱۹۵ هزار واحد رسید. همچنین  نیز شاخص کل هم‌وزن با رشدی ۸۸۰۰ واحدی به ارتفاع ۷۴۲ هزار واحد رسید.

گفتنی است سه نماد «فملی»، «فولاد» و «شپنا» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «آریا»، «زاگرس» و «بپاس» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «شستا»، «فولاد» و «وبملت» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «آردینه»، «بیوتیک» و «خاور» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۲، مبلغ ۴ هزار میلیارد میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود ۲۳۰ میلیارد تومان به بازار سهام تزریق کردند.

در بازار امروز ۳۹۱  نماد در محدوده مثبت و ۵۴ نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس ۳۰۷ نماد در محدوده مثبت و ۱۱۶ نماد در محدوده منفی معامله شدند.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا