ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

اشتراک‌گذاری داده بین اینستاگرام و تردز در ترکیه حساسیت برانگیز شد

نهاد نظارت بر رقابت ترکیه، به اقدام موقتی دست زد تا مانع اشتراک‌گذاری داده بین پلتفرم‌های اینستاگرام و تردز شرکت «متا پلتفرم» شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، رگولاتور ترکیه در دسامبر، تحقیقاتی را درباره شرکت «متا پلتفرم» آغاز کرد تا معلوم شود آیا این شرکت، با مرتبط کردن پلتفرم‌های شبکه اجتماعی اینستاگرام و تردز، قانون رقابت را زیر پا گذاشته است یا خیر.

نهاد نظارت بر رقابت ترکیه اعلام کرد این اقدام موقتی تا زمان تصمیم گیری نهایی، به قوت خود باقی خواهد ماند زیرا داده‌های به دست آمده و یکپارچه شده بین این دو اپلیکیشن، ممکن است نقض قانون رقابت باشد و باعث آسیب‌های جبران ناپذیر در بازار شود.

از سوی دیگر، این نهاد، ۴.۸ میلیون لیر (۱۴۸ هزار دلار) جریمه روزانه علیه شرکت «متا» صادر کرد که مربوط به یک تحقیقات دیگر درباره پیامی است که «متا» به کاربرانش درباره اشتراک‌گذاری داده ارسال می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، رگولاتور ترکیه اعلام کرده که نوتیفیکیشن درباره اشتراک‌گذاری داده بین سرویس‌های فیس بوک، اینستاگرام و واتس‌اپ، اطلاعات کافی فراهم نمی‌کند و به حد کافی، شفاف نیست. نوتیفیکیشن کاربر همچنین طراحی شده تا کاربران را برای موافقت با اشتراک‌گذاری داده، راهنمایی کند اما برای رفع نگرانی‌های ضد انحصارطلبی، کافی به نظر نمی رسد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا