انرژی

قرارداد ۱۵ ساله ادنوک برای فروش گاز به آلمان

شرکت ملی نفت ابوظبی (ادنوک)، یک توافق ۱۵ ساله برای فروش سالانه یک میلیون تن گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) به زیرمجموعه شرکت آلمانی دولتی «تامین انرژی برای اروپا» (SEFE)، امضا کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، ادنوک در بیانیه‌ای اعلام کرد این ال‌ان‌جی از پروژه ال‌ان‌جی روویس ادنوک، تامین خواهد شد و تحویل آن، از سال ۲۰۲۸ آغاز می شود.

همچنین بخوانید

شرکت ملی نفت ابوظبی، توجه بیشتری به گاز طبیعی پیدا کرده و در شرایطی که جهان در تلاش برای محدود کردن انتشار آلاینده‌های عامل گرمایش زمین است و رقابت برای ال‌ان‌جی از زمان حمله نظامی روسیه به اوکراین تشدید شده است، گاز طبیعی را به عنوان یک سوخت گذار انرژی می‌بیند.

پیش بینی می شود روویس، تولید ال‌ان‌جی ادنوک را از شش میلیون تن فعلی، بیش از دو برابر افزایش داده و به حدود ۱۵ میلیون تن در سال برساند.

بر اساس گزارش رویترز، این قرارداد، دومین توافق تامین از پروژه روویس پس از یک قرارداد ۱۵ ساله مشابه است که ادنوک در دسامبر، با زیرمجموعه سنگاپوری شرکت ENN Natural Gas چین، امضا کرد. قرارداد روز دوشنبه ادنوک هم با زیرمجموعه سنگاپوری شرکت SEFE به نام شرکت «بازاریابی و تجارت اس ئی اف ئی سنگاپور» بود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا