انرژی

نیازمند توجه جدی به منابع آبی هستیم

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران گفت: ۲۲ مارس مطابق با سوم فروردین ماه به عنوان «روز جهانی آب» نامیده شده و همه ساله شعاری از سوی بخش آب سازمان ملل برای این روز تعیین می شود. امسال نیز روز جهانی آب به نام «آب برای صلح ” نامگذاری شده است که نشانگر توجه ویژه به نقش حیاتی آب بر مسائل اجتماعی جوامع است.

 به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بهزادپارسا به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی آب اظهار کرد: در جهان کنونی از آب به عنوان عاملی برای همکاری یا تنش یاد می شود که بسته به رویکردها در قبال این موضوع می تواند گاهی سرنوشت ملت ها را به هم پیوند بزند یا راه آنها را به کلی از هم جدا سازد. خاصیت ذاتی آب و نقش آن در زندگی بشر تمایل به زندگی بخشیدن و ایجاد صلح و دوستی است.

همچنین بخوانید

وی با بیان اینکه در مناطق خشک جهان از جمله ایران، آب منبع حیاتی به شمار می رود و در ردیف سایر منابع استراتژیک قرار می گیرد، گفت: دسترسی به آب آشامیدنی سالم برای امنیت انسانی و توسعه پایدار ضروری است و این توسعه در گرو بهره مندی از منابع آبی و افزایش میزان مصرف آن در حوزه های گوناگون است واگر آب به اندازه کافی وجود نداشته باشد، زمینه برای بروز تنش فراهم می شود. مدیریت ناکارآمد منابع آبی مشترک می‌تواند منجر به بی‌ثباتی سیاسی، افزایش آسیب‌پذیری بخش‌های اجتماعی، زیست‌محیطی و اقتصادی و درنهایت تضعیف امنیت انسانی شود.

وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت حفاظت از منابع آب شرکت آب منطقه ای تهران با استفاده از پروژه های مهم تامین آب و روش های نوین تاکنون توانسته است مانع از برداشت های غیرمجاز از منابع آب های تجدیدپذیر و تجدیدناپذیر شده و همچنین با همیاری نهادهای متولی، بهره برداران و سایر ذینفعان؛ زمینه مشارکت در مدیریت منابع آب را فراهم آورده که نشان از گسترش صلح و دوستی بر سر منابع آب در این استان است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران ضمن تبریک فرا رسیدن روز جهانی آب، اظهار کرد: امیدوارم که با همیاری مسوولین و تمامی دستگاه های اجرایی و مشارکت همه هموطنان بتوانیم با مدیریت مصرف، سهم بزرگی در حفاظت از منابع آبی و بالطبع افزایش صلح و دوستی در میهن عزیزمان ایران داشته و برای پاسداشت این منابع ارزشمند گام های موثری برداریم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا