انرژی

جریمه ۱۳ میلیون دلاری شورون یرای نشت نفتی در کالیفرنیا

آژانس منابع طبیعی کالیفرنیا اعلام کرد: شورون در توافق با دو آژانس ایالتی، ۱۳.۱ میلیون دلار برای فیصله دادن به پرونده نشت نفت در شهرستان کرن بیکرزفیلد، پرداخت خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، این آژانس در بیانیه ای اعلام کرد: شورون که قبلا هزینه های پاکسازی نشت نفت خود را در سال ۲۰۱۹ پرداخت کرده است، ۵.۶ میلیون دلار به وزارت حفاظت از کالیفرنیا و ۷.۵ میلیون دلار به وزارت ماهی و حیات وحش کالیفرنیا پرداخت خواهد کرد.

همچنین بخوانید

به گفته رسانه های محلی، شورون در سال ۲۰۱۹، حداقل ۸۰۰ هزار گالن نفت و آب را در بستر نهر در شهرستان کرن ریخت. طبق گزارش آژانس ایالتی، این بزرگترین جریمه تا به امروز برای دو بخش در کالیفرنیا است.

 شورون در پاسخ ایمیلی به رویترز گفت: این توافق، نشان‌دهنده تعهد مستمر ما به اقدام برای رسیدگی به مسائل و جلوگیری از حوادث مشابه در آینده است.

در این گزارش آمده است: از پول جمع آوری شده، ۵.۶ میلیون دلار صرف کارهای جاری برای انسداد چاه های قدیمی بدون مالک شده و ۷.۵ میلیون دلار به پروژه های بهبود محیط زیست، آمادگی برای مقابله با حوادث نفتی و بودجه مقابله با نشت نفت در آینده، اختصاص خواهد یافت.

در حالی که پرجمعیت‌ترین ایالت آمریکا علیه تغییرات آب و هوایی مبارزه می‌کند، غول‌های نفتی اکسون و شورون پنج میلیارد دلار هزینه ضرر و زیان برای دارایی‌های موجود در کالیفرنیا ثبت کرده اند. اظهارات رسمی هر دو شرکت، نشان دهنده نارضایتی آنها از سیاستهای نظارتی این ایالت است.

ایالت کالیفرنیا شاهد نشت‌های نفتی متعددی بوده که از فوران چاه نفت ویرانگر در سانتا باربارا در سال ۱۹۶۹ تا نشت فراساحلی آمپلیفای انرژی در سال ۲۰۲۱ را دربرگرفته است.

بر اساس گزارش رویترز، سال گذشته، کالیفرنیا از شرکت‌های بزرگ نفتی شکایت کرد و آنها را به کم‌ اهمیت جلوه دادن خطرات ناشی از سوخت‌های فسیلی متهم کرد. پیش از آن، ده‌ها پرونده قضایی در سال‌های گذشته علیه این صنعت در سراسر آمریکا تشکیل شد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا