ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

تمدید فراخوان حمایت از طرح‌های فناورانه حوزه توسعه فناوری‌های تجهیزات رادیویی نسل جدید

عکس تزئینی است

فراخوان حمایت از طرح‌های فناورانه در حوزه توسعه فناوری‌های تجهیزات رادیویی نسل جدید (ترنج) از سوی ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری تمدید شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، فراخوان حمایت از طرح‌های فناورانه در حوزه توسعه فناوری‌های تجهیزات رادیویی نسل جدید (ترنج)، نخستین فراخوان در حوزه فناوری تجهیزات رادیویی است که با حمایت مالی ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات برگزار شده و تا ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ نیز تمدید شده است.

توافق‌نامه فراخوان «حمایت از طرح‌های فناورانه در حوزه توسعه فناوری‌های تجهیزات رادیویی نسل جدید (ترنج)» در حاشیه نمایشگاه تلکام ۱۴۰۲ با حضور دکتر روح‌الله دهقانی فیروزآبادی؛ معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس‌جمهور و دکتر شقایق حق‌جوی جوانمرد، رئیس مرکز توسعه فناوری‎‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری صورت پذیرفته و به امضاء رسیده است.

بر اساس این توافق‌نامه، مقرر شد تا «ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات»، «معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات» و یکی از شرکت‌ها (هر طرف ۱۰ میلیارد تومان) به ارزش ۳۰ میلیارد تومان از توسعه فناوری تجهیزات رادیویی نسل جدید حمایت کنند.

هدف از این فراخوان حمایت از نیازهای فناورانه و توسعه زیرساخت‌های فناوری تجهیزات رادیویی در کسب و کارهای مرتبط و نوظهور است.
همچنین مخاطبین این طرح را هسته‌های نوپا و شرکت‌های فناور دانش‌بنیان شامل می‌شوند.

محورهای حمایتی این فراخوان شامل موضوعات «استفاده از فناوری RFSOC جهت طراحی و ساخت AAU در محدوده موج میلیمتری»، «طراحی و ساخت POWER AMPLIFIER برای AAU در محدوده موج میلیمتری»، «طراحی و ساخت سیستم شکل‌دهی پرتو (BEAMFORMING) در محدوده موج میلیمتری»، «طراحی و ساخت فیلتر موج میلیمتری در باند فرکانسی ۲۸ گیگاهرتز» و «توسعه و پیاده‌سازی BBU با تکنولوژی ASIC در محدوده فرکانسی موج میلیمتری برای تجهیزات نسل پنجم» است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا