بورسبورس اوراق

بازارسرمایه، مهم‌ترین بستر مشارکت مردم در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»

یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به نقش مهم بازارسرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: حمایت دولت و مجلس از بازار سرمایه می‌تواند در تحقق شعار سال ۱۴۰۳ تعیین کننده باشد.

طرح

رضا درخشان‌فر به نقش بازار سرمایه در تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم اشاره کرد و به خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، گفت: بازار سرمایه بهترین بستر برای تحقق شعار سال ۱۴۰۳ است، چراکه این بازار ابزارهای لازم را هم برای جهش تولید و هم مشارکت مردم دارد.

وی ادامه داد: مهم‌ترین نقش بازار سرمایه در جهش تولید، تامین مالی در مبالغ کلان با انتشار انواع اوراق صکوک و نیز در مبالغ خرد با تامین‌مالی جمعی است.

درخشان‌فر، بازار سرمایه را مهم‌ترین بستر برای مشارکت مردم در جهش‌تولید دانست و افزود: انتشار انواع اوراق صکوک تامین‌مالی و افزایش‌ سرمایه‌ شرکت‌ها راه‌هایی است که مردم به صورت مستقیم و غیرمستقیم می‌توانند در تولید مشارکت کنند.

این‌ کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: «صندوق‌های سرمایه‌گذاری» مهم‌ترین ابزار غیرمستقیم در بازارسرمایه است که همه مردم بدون نیاز به دانش بورسی می‌توانند از طریق آن در فعالیت بنگاه‌های اقتصادی مشارکت داشته باشند.

وی ادامه داد: مردم می‌توانند با سرمایه‌گذاری در صندوق‌های درآمدثابت و دریافت سود ۲۵ تا ۲۹‌درصد سالیانه در پروژه‌های تامین‌مالی و با سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سهامی در فعالیت اقتصادی شرکت‌های بورسی مشارکت کنند.

درخشان‌فر با تاکید بر این که حمایت دولت و مجلس از بازار سرمایه می‌تواند تعیین کننده در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» باشد، به سنا گفت: در سال ۱۴۰۲ برخی تصمیمات مانند افزایش نرخ بهره بانکی، پول را از بازار سرمایه به‌عنوان یک بازار مولد به سمت بازارهای دیگر هدایت کرد.

این‌ کارشناس بازار سرمایه گفت: برای تحقق شعار سال جدید به نظر می‌رسد این روند باید معکوس شود و جریان نقدینگی از طلا، ارز، خودرو و… به سمت فعالیت‌های مولد اقتصادی هدایت شود.

وی، تسهیل صدور مجوز کسب و کارها را اقدام مهم‌ دیگر برای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» عنوان کرد و گفت: اگر موانع و زمان صدور مجوزها به حداقل برسد ضمن توسعه شرکت‌های موجود، مردم و سرمایه‌گذاران به تاسیس بنگاه‌های اقتصادی جدید و جهش تولید کمک می‌کنند.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا