صنعت، معدن، تجارت

صادرات ۳.۵ میلیارد دلار کالا از شهرک‌های صنعتی در ۱۴۰۲

معاون وزیر صمت از صادرات ۳.۵ میلیارد دلار کالا توسط بیش از ۱۰۰۰ واحد صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی طی سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، فرشاد مقیمی مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اظهار کرد: طی سال ۱۴۲ حدود ۱۰۰۰ واحد صنعتی صادراتی با ارزش صادرات به میزان ۳.۵ میلیارد دلار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی فعالیت داشته‌اند. همچنین از حضور ۳۸۵۰ واحد صنعتی برای حضور در نمایشگاه‌های داخلی و ۵۵۱ واحد صنعتی برای حضور در نمایشگاه‌های خارجی طی سال ۱۴۰۲ حمایت کردیم.

وی، توانمندسازی شاغلین واحدهای صنعتی را از دیگر اقدامات سال ۱۴۰۲ دانست و ادامه داد: ۴۲۹۶ دوره آموزشی به صورت حضوری و الکترونیکی برای ۷۶۴۳۱ شاغلین واحدهای صنعتی در زمینه‌های مدیریتی، کارآفرینی، کارشناسی، مهارتی و … برگزار شده است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه شناسایی، حمایت و تجاری سازی ایده‌های نوآورانه کسب و کارها طی سال ۱۴۰۲ در دستور کار قرار گرفت، گفت: ۸۵ رویداد استارتاپی در سراسر کشور برگزار و ۲۵۱ ایده برتر در این رویدادها برگزیده شد.

مقیمی بیان کرد: همچنین تقویت ایده‌های نو و خلاق در زمینه توسعه SMEها و شهرک‌های صنعتی و تجاری سازی ۱۹۲ ایده استارتاپی از دیگر اقدامات سال ۱۴۰۲ بوده است.

معاون وزیر صمت به برخی برنامه‌های سال ۱۴۰۳ در حوزه صنایع کوچک اشاره کرد و گفت: تجاری سازی ۲۱۹ ایده استارتاپی، توسعه و ایجاد ۵۵ کنسرسیوم صادراتی و توانمندسازی و مهارت آفرینی ۷۰۹۹۶ نفر از شاغلین واحدهای صنعتی طی سال ۱۴۰۳ در این حوزه دنبال خواهد شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا