بین الملل

ژاپن بزرگترین مشتری بدهی آمریکا

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که از سال ۲۰۱۹ تاکنون ژاپن بزرگترین دارنده اوراق بدهی آمریکا در جهان بوده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، وزارت خزانه داری آمریکا این هفته اعلام کرد که ژاپن در ماه ژانویه سال جاری هم به خرید اوراق بدهی دولتی آمریکا ادامه داده و حجم آن را به ۱.۱۵ تریلیون دلار رسانده است. این کشور از سال ۲۰۱۹ به بعد بزرگترین دارنده اوراق بدهی آمریکا در جهان به شمار می‌رود.

همچنین بخوانید

در حالی ژاپنی‌ها در ماه ژانویه میزان اوراق بدهی دولتی آمریکا تحت تملک خود را به ۱۱۵۳ میلیارد دلار رسانده اند که این رقم در ماه دسامبر سال گذشته ۱.۱۳۸ تریلیون دلار بود. توکیو از آگوست سال گذشته خرید گسترده اوراق بدهی آمریکا را در دستور کار قرار داده است.

پس از ژاپن چین و انگلیس بزرگترین دارندگان اوراق بدهی آمریکا در جهان به شمار می‌روند اما این دو کشور حجم این دارایی‌های خود را کاهش داده اند. به عنوان مثال در ماه ژانویه چین ۱۸.۶ میلیارد دلار از اوراق بدهی دولتی آمریکا تحت تملک خود را کاهش داد و حجم این دارایی‌ها را به ۷۹۷ میلیارد دلار رساند. این در حالیست که در آوریل سال ۲۰۲۲ حجم اوراق بدهی دولتی آمریکا در اختیار دولت چین بیش از یک هزار میلیارد دلار بوده است.

روزنامه چاینا دیلی که غالباً سیاست‌های دولت این کشور را منعکس می‌کند به نقل از کارشناسان اعلام کرده که پکن به دنبال تنوع بخشی به دارایی‌های خارجی خود است و به کاهش اوراق بدهی دولتی آمریکا تحت تملک خود ادامه خواهد داد. این کشور به دنبال آن است تا در کنار کاهش وابستگی خود به دلار استفاده از یوان در معاملات بین‌المللی را هم افزایش دهد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا