بانکبانک و بیمه

تقویت ذخایر ارزی با دیپلماسی فعال بانک مرکزی/ تداوم کنترل نقدینگی به کاهش تورم منجر می‌شود

با وجود اتفاقات امنیتی در طول ماه‌های گذشته در منطقه غرب آسیا ما شاهد عملکرد موفق بانک مرکزی در کنترل قیمت ارز در بازار بودیم.

احد آزادی‌خواه؛ نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایبنا؛ گفت: در ماه‌های گذشته شاهد حوادث امنیتی مختلف در منطقه غرب آسیا بودیم که این حوادث بر اقتصاد آثاری خواهد داشت.

وی افزود: با وجود همه این حوادث امنیتی و تاثیرات آن بر اقتصاد منطقه، با مدیریت و عملکرد خوب بانک مرکزی شاهد کنترل قیمت ارز در کشور بودیم.

همچنین بخوانید

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این کنترل قیمت ارز به این معنا نیست که ما هیچ تغییر قیمتی نداشتیم بلکه تغییر قیمت‌ها و نوسانات قیمت ارز حداقلی بود و پس از چند روز افزایش قیمت ما شاهد آغاز سیر نزولی قیمت ارز در بازار بودیم.

آزادی‌خواه خاطرنشان کرد: این تغییر قیمت‌های حداقلی و کوتاه مدت به هیچ وجه قابل مقایسه با تلاطم‌ها و نوسانات ارزی سال‌های قبل نیست و این نشان دهنده ایجاد ثبات در بازار ارز است.

وی افزود: یکی دیگر از اقدامات موفق بانک مرکزی آزادسازی بخش قابل توجهی از دارایی‌های بلوکه شده کشورمان در کشور‌های مختلف بود که با دیپلماسی فعال ارزی بانک مرکزی و سفر‌های رئیس کل به کشور‌های مختلف انجام شد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آزادسازی منابع ارزی کشورمان در کنار وصول مطالبات مربوط به فروش نفت باعث شد تا ذخایر ارزی کشور شرایط مطلوب‌تری نسبت به گذشته داشته باشد و ما شاهد ایجاد ثبات نسبی در بازار ارز باشیم.

 

آزادی‌خواه در پایان افزود: در کنار این اقدامات، کنترل و کاهش نرخ رشد نقدینگی به ۲۵ درصد و پایه پولی به ۳۰درصد بخش دیگری بود که در مدیریت نرخ ارز موثر بود و تداوم آن می‌تواند به کاهش نرخ تورم منجر شود.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا