صنعت، معدن، تجارت

توسعه صنایع پایین دستی در خوزستان شکل نگرفته است

اهواز- استاندار خوزستان گفت: بیش از دو سوم توسعه صنعتی دنیا در حوزه صنایع پایین دستی است که در این استان توسعه این صنایع شکل نگرفته است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علی اکبر حسینی محراب عصر امروز چهارشنبه در نشست قرارگاه عملیاتی تحقق شعار سال در خوزستان اظهار کرد: حدود ۱۵ سال است که شعار سال مبتنی بر افزایش تولید است و در این راستا نیز توضیح‌هایی در مورد زیرساخت‌های مختلف و طرح‌های متنوع در انرژی، کشاورزی، صنعت و… در استان با هدف راهکارهای افزایش تولید مطرح شد.

استاندار خوزستان افزود: این قرارگاه با دستگاه‌ها به صورت مجزا نیز جلسه‌هایی را تشکیل خواهد داد تا طرح‌ها با سرعت بیشتری جلو برود.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین کارهایی که در خوزستان در راستای تحقق شعار سال می‌توان انجام داد، بخش بازرگانی است که مستلزم فعال‌تر شدن اتاق‌های بازرگانی و هم افزایی مسؤولان برای تصاحب بازارهای هدف است که منجر به افزایش تولید و ایجاد اشتغال خواهد شد.

استاندار خوزستان گفت: بیش از دو سوم توسعه صنعتی دنیا در حوزه صنایع پایین دستی است که در این استان صنایع شکل نگرفته است و امیدواریم با برنامه‌ریزی مناسب و با مشارکت بخش خصوصی زنجیره کامل تولید شکل بگیرد و اشتغال و تولید را توسعه دهد.

حسینی محراب بیان کرد: قبلاً سرمایه‌گذاران برای راه‌اندازی یک طرح تولیدی می‌بایست ۲۳ مجوز می‌گرفتند اما در سال گذشته یک طرح مطالعاتی انجام و بنا شده کل این مجوزها به چند ایستگاه محدود شود از سوی دیگر با راه‌اندازی پنجره واحد از سوی وزارت اقتصاد و وزارت ارتباطات مسیر سرمایه‌گذاری کاملاً کوتاه شده است.

استاندار خوزستان بیان کرد: همچنین بنا شده برخی پروژه‌ها در استان از قبل به صورت بدون نام مجوزات آن تهیه شود که با پیدا شدن سرمایه‌گذار مرحله اخذ مجوزات آن انجام شده باشد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا