اقتصاد کلان

هشدار رئیس بانک مرکزی رژیم صهیونیستی درباره پیامد اقتصادی هزینه‌های نظامی

رئیس بانک مرکزی رژیم صهیونیستی تائید کرد هزینه بودجه ارتش، اقتصاد را به خطر انداخته است.

به گزارش آرمان اقتصادی، امیر یارون، رئیس بانک مرکزی رژیم صهیونیستی، تائید کرد که افزایش هزینه‌های بودجه نظامی، اقتصاد این رژیم را به خطر می‌اندازد زیرا نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی ۱.۴ درصد در پایان سال گذشته افزایش یافت و به ۶۱.۹ درصد صعود کرد.

همچنین بخوانید

یارون پس از ارائه گزارش سالانه بانک مرکزی به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، گفت: این ارزیابی بازارها که اسرائیل در میان مدت و بلندمدت، به سمت بدهی فزاینده حرکت می‌کند، می‌تواند منجر به افزایش بیشتر بازده اوراق بدهی، کاهش ارزش ارز و فشارهای تورمی شود.

رژیم صهیونیستی، بودجه نظامی خود را برای سال ۲۰۲۴ در بحبوحه نسل کشی در غزه، افزایش داده است. دولت رژیم صهیونیستی قبلا موافقت کرده بود از سال ۲۰۲۵، هزینه‌ها را ۱۰ میلیارد شِکِل (۲.۷ میلیارد دلار) در سال افزایش دهد اما برخی مقامات این رژیم ادعا می‌کنند که باید دو برابر این میزان باشد و هدف، تثبیت این نسبت در ۶۷ درصد، در سال‌های آینده است.

بر اساس گزارش المیادین، یارون خاطرنشان کرد برای این که بازارها نسبت به افزایش موقتی کسری در دوران جنگ اغماض کنند، مهم است که تثبیت نسبت بدهی، اصل راهنما باشد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا