اقتصاد کلان

روسیه بزرگترین اقتصاد اروپا شد؟

رئیس دومای ایالتی روسیه اظهار کرد که روسیه پنجمین اقتصاد جهان است.

به گزارش آرمان اقتصادی، ویاچسلاو ولودین گفت که سیستم سیاسی روسیه و مدل اقتصادی آن یک بار دیگر کارایی خود را ثابت کردند.

همچنین بخوانید

ویاچسلاو ولودین، رئیس دومای دولتی، مجلس سفلی روسیه بیان کرد: با وجود فشار بی‌سابقه، روسیه در رتبه‌بندی جهانی سال ۲۰۲۳ از نظر تولید ناخالص داخلی از نظر برابری قدرت خرید (PPP) در رتبه پنجم قرار دارد و بزرگترین اقتصاد اروپاست.  

ولودین گفت: «رتبه‌بندی جدید کشور روسیه برای سال ۲۰۲۳ (بر اساس تولید ناخالص داخلی بر حسب برابری قدرت خرید) منتشر شده و با وجود فشار بی‌سابقه، اکنون روسیه پنجمین اقتصاد جهان و بزرگترین اقتصاد اروپاست».

وی گفت: نظام سیاسی روسیه و مدل اقتصادی آن یک بار دیگر کارایی خود را ثابت کردند. در عوض، کشورهایی که جنگ تحریم‌های غیرقانونی علیه کشور ما را آغاز می‌کنند، همچنان پیامدهای منفی آن را تا حد زیادی تجربه می‌کنند و آمریکا نمی‌تواند موقعیت پیشرو از دست رفته خود را بازگرداند و شکاف آن با چین در حال افزایش است.

رئیس دومای دولتی روسیه افزود: آلمان به رتبه هفتم و فرانسه به رتبه یازدهم سقوط کرد.

ولودین خاطرنشان کرد: بریتانیا در رتبه دوازدهم، ایتالیا به رتبه سیزدهم، اسپانیا در رتبه شانزدهم و کانادا در جایگاه هجدهم قرار گرفتند.

وی می‌گوید: کشورهایی که از تحریم روسیه خودداری و همکاری دوجانبه سودمند را انتخاب کردند، از واشنگتن پیشی گرفتند و به‌طور خاص، کشورهای مصر، اندونزی، مکزیک و عربستان سعودی هستند و این روند برای دومین سال متوالی ادامه یافته است.

بیزنس نوشت، این نماینده ارشد مجلس گفت: چالش‌ها ما را قوی‌تر کرد اما هنوز کارهای زیادی باید انجام شود. ما باید به صف چهار قدرت پیشرو اقتصادی بپیوندیم.

انتهای پیام 

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا