ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

مبارزه ایکس علیه دستور بستن حساب‌های خاص در برزیل

شرکت ایکس (توییتر سابق) با حکم دادگاه، مجبور شده است برخی حساب‌های محبوب را در برزیل، مسدود کند و اجازه ندارد جزئیات این دستور را منتشر کند.

به گزارش آرمان اقتصادی، ایلان ماسک، مالک ایکس در پستی در این پلتفرم نوشت: این دستور ممکن است به از دست رفتن کامل درآمد و تعطیلی دفاتر این شرکت در برزیل، منتهی شود و قول داد تا جای ممکن و از راه قانونی، با این حکم، مبارزه خواهد کرد.

این شرکت شبکه اجتماعی اعلام کرد نمی‌داند چرا این احکام مسدودسازی صادر شده اند و اجازه ندارد جزئیات حساب‌های مسدود شده را اعلام کند و در صورت عدم عمل به این دستورات، با جریمه روزانه مواجه خواهد شد.

ماسک با اشاره به پست یک کاربر درباره دستور الکساندر دو مورائس دادگاه عالی، نوشت: ایکس در برزیل به دستگیری کارمندانش و مسدود شدن دسترسی به این پلتفرم در این کشور، تهدید شده است.

مورائس سال گذشته، دستور تحقیقات درباره مدیران تلگرام و گوگل را که مسئول کارزار مبارزه با لایحه پیشنهادی برای ساماندهی اینترنت بودند، صادر کرده بود.

بر اساس گزارش رویترز، تحت این لایحه، به جای دادگاه، مسئولیت یافتن و گزارش دادن مطالب غیرقانونی به عهده شرکت‌های اینترنتی، موتورهای جستجو و سرویس‌های پیام‌رسان اجتماعی خواهد بود و عدم انجام این کار، جریمه‌های سنگینی در پی دارد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا