انرژی

رشد ۲۵ درصدی مصرف برق خوزستان در روز گذشته

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از رشد ۲۵ درصدی مصرف شبکه برق این شرکت خبر داد.

علی اسدی امروز، ۱۹ فروردین ماه در جلسه بررسی پروژه‌های حیاتی برق برای گذر از پیک مصرف تابستان ۱۴۰۳ اظهار کرد: اوج مصرف برق شبکه تحت نظارت این شرکت در روز شنبه (۱۸ فروردین) به ۴ هزار و ۸۸۵ مگاوات رسید که نسبت به ۳ هزار و ۸۹۱ مگاوات مدت مشابه در سال قبل، ۲۵.۵ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، وی با بیان اینکه این افزایش مصرف به دلیل افزایش دما و استفاده از بار سرمایشی و رشد طبیعی مصرف برق مشترکین جدید بوده است، عنوان کرد: با توجه به آغاز فصل گرما و افزایش دما در خوزستان رشد مصرف شبکه برق آغاز شده است و در ماه‌های آینده به اوج خود خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با اشاره به پروژه‌های حیاتی در دست اجرای این شرکت برای گذر موفق از پیک مصرف تابستان ۱۴۰۳، بیان کرد: همه امکانات و ظرفیت‌های شرکت بسیج شده تا در زمان باقی مانده پروژه‌های در دست اجرا وارد مدار شوند و شبکه برای ورود به پیک مصرف مشکلی نداشته باشد.

اسدی افزود: تسریع در اجرای پروژه‌ها و اضافه شدن ظرفیت‌های جدید به شبکه کمک خواهد کرد برای پاسخگویی به رشد بار و عبور موفق از پیک مصرف، مشکل کمتری داشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در این جلسه میزان پیشرفت پروژه‌های حیاتی برق و مسائل و مشکلات آنها به جزئیات مورد بررسی قرار گرفت تا در زمان مقرر و قبل از شروع پیک مصرف وارد مدار شوند.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت تامین و انتقال برق در ۲ استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا