امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

مبارزه با علف‌های هرز در ۶۶ هزار هکتار از کشتزارها

رییس سازمان جهاد کشاورزی اعلام کرد: در سال زراعی جاری تا کنون در مجموع ۶۶ هزار هکتار مبارزه با علف‌های هرز انجام شده است و روند مقابله تا پایان فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، جبرئیل برادری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گفت: مبارزه با علف‌های هرز و آفت سن یکی از مهم‌ترین اولویت‌های مرحله داشت مزارع استان تهران است که برنامه‌های مبارزه‌ای در این زمینه آغاز شده است.

وی ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با راه اندازی تیم‌های شبکه مراقبت و پیش‌آگاهی، مشتمل بر کارشناسان جهاد کشاورزی و کلینیک‌های گیاه‌پزشکی امر پایش عوامل خسارت‌زا، آموزش و اطلاع‌رسانی زمان و نحوه مبارزه با آفات و بیماری‌ها و علف‌های هرز در محصولات گندم و جو را به اجرا گذاشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی تصریح کرد: از اواخر بهمن ماه تا کنون مبارزه شیمیایی با علف‌های هرز در سطح ۶۶ هزار هکتار از مزارع انجام شده است و روند کنترل با توجه به اینکه علف‌های هرز در رقابت با محصول اصلی در جذب آب و عناصر غذایی است، به‌طور بالقوه می‌تواند خسارت وارد کند، همچنان ادامه دارد.

وی تاکید کرد: در روزهای آغازین سال نو و تعطیلات نوروز نیز کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی نیز همگام با کارشناسان شبکه مراقبت مزارع را از لحاظ آفات، بیماری‌ها و علف هرز پایش و در صورت مشاهده هرگونه مشکل، راهکار مناسب به کشاورزان و بهره برداران ارائه می‌دهند.

برادری همچنین میزان مبارزه با آفت سن غلات را ۲ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: مبارزه با آفت سن نیز از نیمه فروردین ماه از شهرستان‌های جنوب و جنوب شرق استان مثل ورامین، پاکدشت و پیشوا آغاز شده و تا ابتدای فصل برداشت محصولات ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران خاطرنشان کرد: کلیه همکاران مرتبط با تمام توان ضمن اطلاع رسانی به کشاورزان از مزارع بازدید و سرکشی می‌کنند تا با مشارکت بهره‌برداران بخش کشاورزی شعار سال را تحقق بخشیده و در پایان سال زراعی جاری شاهد برداشت محصول با کیفیت و راندمان بالا باشیم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا