بورسفرابورس

نقش کلیدی بورس در تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم/ ابزارهای معاملاتی بستری برای تامین مالی شرکت‌ها

جعفر قادری، عضو کمیسیون جهش و رونق تولید مجلس بیان کرد: بازار سرمایه با ابزارهای متنوع و گوناگونی که در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهد، بستری مناسب برای تأمین مالی آن‌ها خواهد بود.

همچنین بخوانید
جعفر قادری کمیسیون برنامه و بودجه مجلس

جعفر قادری، در رابطه با نقش بورس در تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم به خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، گفت: بورس در بین دیگر بازارهای مالی نقش بسیار قابل توجه و پررنگی را ایفا می‌کند و سازمان بورس و اوراق بهادار نیز در بین دستگاه‌های دولتی، کلیدی‌ترین نقش را در تحقق شعار سال و جمع آوری نقدینگی‌ها و سرمایه‌های مردم و هدایت آن به سمت و سوی تولید بر عهده دارد.

ابزارهای معاملاتی بازار سرمایه برای حمایت از صنایع

وی در ادامه با اشاره به این که در سال‌های گذشته بورس با رشد ابزارهای معاملاتی و مالی جدید مواجه بوده است، اظهار داشت: در حالی که یکی از الزامات اساسی رونق تولید، فراهم کردن بسترهای مناسب جهت تأمین مالی و سرمایه مورد نیاز شرکت‌ها است، بازار سرمایه با ابزارهای متنوع و گوناگونی که در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهد، بستری مناسب جهت تأمین مالی آن‌ها است. البته بهره‌گیری از پتانسیل‌های بازار سرمایه جهت تأمین مالی واحدهای تولیدی مستلزم شناخت دقیق ابزارهای مالی موجود در بازار سرمایه است، چرا که این ابزارها با توجه به نیازها، توان مالی و شرایط بنگاه‌های اقتصادی طراحی شده است.

جذب سرمایه‌های خرد

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس عنوان کرد: ورود ابزارهای معاملاتی جدید چون صندوق پروژه‌ها و تامین مالی جمعی (کراد فاندینگ‌ها) و سایر ابزارهای معاملاتی به بازار سرمایه تأثیرات قابل توجهی بر جذب سرمایه‌های خرد دارد، این ابزارها به سرمایه‌گذارانی که به دلیل محدودیت‌های مالی یا دانش فنی قادر به سرمایه‌گذاری مستقیم در بازار سرمایه نیستند، فرصت می‌دهد تا به‌صورت غیرمستقیم و با سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها، در ارزیابی و سرمایه‌گذاری در پروژه‌ها و شرکت‌های مختلف شرکت کنند.

اصلاح فرآیندها

قادری تصریح کرد: بازار سرمایه با بهره‌مندی از ابزارهای معاملاتی می‌تواند گام‌های مهمی را در جمع آوری نقدینگی‌های مردم و جذب سرمایه‌های آنها به منظور رونق تولید و بهبود فضای کسب و کار بردارد که در همین راستا باید یکسری فرآیندها هم اصلاح شود.

اعتمادسازی و ایجاد بستری مطمئن برای مردم

این نماینده مجلس با تاکید بر این که با اعتمادسازی بیشتر می‌توان شاهد اقبال بیشتر مردم به بازار سرمایه بود، اظهار داشت: اعتمادسازی و ایجاد بستری مطمئن برای مردم و همچنین حمایت از تولید مسیر را برای جذب سرمایه‌های بیشتر به این بازار هموارتر می‌کند.

قادری خاطرنشان کرد: رشد و گسترش تولید در کشور نیازمند حمایت و البته مشارکت بیش از پیش مردم است و به نظر می‌رسد سازمان بورس و اوراق بهادار از جمله گزینه‌های مناسب برای این موضوع است تا در آینده نزدیک شاهد رشد و شکوفایی اقتصاد باشیم.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا