اقتصاد کلان

پیش‌بینی ۴۰۰ هزار میلیارد تومان برای بخش عمرانی

برای سال ۱۴۰۳، در بخش بودجه عمرانی کشور ۴۰۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده که این عدد در حدود یک‌پانزدهم منابع عمومی کل کشور است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، جداول بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ شامل بخش کلان، درآمدها و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای، اعتبار طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و شرکت‌ها و بانک‌های دولتی روز گذشته منتشر شد.

همچنین بخوانید

بدین ترتیب برای سال ۱۴۰۳، منابع بودجه کل کشور، یعنی آنچه دولت برای اداره کشور در اختیار دارد، ۶۳۴۷ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است. این مبلغ در بخش مصارف، صرف هزینه‌ها برای پرداخت حقوق و دستمزد، بودجه عمرانی یا تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و تملک دارایی‌های مالی یا پرداخت سود اوراق منتشر شده سال‌های قبل می‌شود.

برای سال جاری در بخش تملک دارایی‌های سرمایه‌ای یا بودجه عمرانی کشور، ۴۰۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده که این عدد حدود یک‌پانزدهم منابع عمومی کل کشور است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، دولت بخش اول لایحه بودجه را به صورت رسمی در اوایل آذر سال قبل تقدیم مجلس کرد، اما در نهایت این لایحه بعد از بررسی مجدد، در جلسه ۲۹ آذر تصویب شد.

همچنین بخش دوم لایحه بودجه به سال ۱۴۰۲ نرسید و بالاخره جداول تفصیلی آن شامل ارقام بودجه در جلسه یکشنبه (۱۹ فروردین) اعلام وصول و مقرر شد جلسات کمیسیون تلفیق برای بررسی بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ از امروز آغاز شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا