امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

انتقال تجربیات کشاورزی ایران به ونزوئلا

پیرو توافقات سال ۲۰۲۲ میلادی روسای جمهور ایران و ونزوئلا و امضای سند راهبردی ۲۰ ساله، ۸ محقق ونزوئلایی جهت آموزش به ایران اعزام شدند.

به گزارش آرمان اقتصادی، سید مجتبی خیام نکویی، معاون وزیر جهاد کشاورزی در نشست مشترک با سیلوا آپونته، سفیر و محققان کشاورزی کشور ونزوئلا از اعلام آمادگی ایران در انتقال دانش و فناوری‌های نوین بخش کشاورزی توسط شرکت‌های خصوصی به ونزوئلا خبر داد و گفت: نخستین دوره‌های کوتاه مدت به میزبانی مؤسسه بیوتکنولوژی کشاورزی ایران با حضور ۸ نفر از محققان بخش کشاورزی این کشور از ۲۴ فروردین تا ۲۸ اردیبهشت سال جاری در حال برگزاری است.

وی افزود: استقرار شرکت‌های بخش خصوصی در پارک و دهکده‌های علم و فناوری کشاورزی فرصتی مناسب برای مراودات اقتصادی دو کشور است.

در ادامه سیلوا آپونته، سفیر ونزوئلا علم و فن‌آوری را مکمل کشاورزی و اقتصاد کشورش دانست و گفت: اعزام محققان کشورش به جمهوری اسلامی ایران به منظور آموزش علوم و فن‌آوری‌های نوین کشاورزی در راستای توافقات قبلی دو کشور و حفظ و تقویت امنیت غذایی کشور ونزوئلا است.

وی با بیان اینکه معاونت بهداشت، آموزش و علم و فناوری این کشور با الگوگیری از معاونت علم و فناوری ایران ایجاد شده است، افزود: در همین راستا در اوایل سال ۲۰۲۳ نخستین پارک علم و فناوری نیز در ونزوئلا تأسیس شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا