بانکبانک و بیمه

پرداخت مستقیم حقوق کارکنان از بانک مرکزی

معاون نظارت مالی و خزانه‌داری از پرداخت مستقیم حقوق کارکنان از بانک مرکزی از ابتدای سال آینده خبر داد.

به گزارش بانکداران ۲۴ (Banker)، آن طور که سید رحمت‌الله اکرمی گفته، از مزایای این روش این است که دیگر دستگاه‌های اجرایی نمی‌توانند با وجود کسر مالیات و بیمه از حقوق افراد آن را به دستگاه‌های مربوطه نپردازند.

اکرمی که با ایسنا گفت‌وگو کرده، درباره تحولات بنیادینی که در خزانه‌داری کشور در شرف وقوع است، گفته است: اکنون در حال اجرای برنامه‌های متعددی هستیم که انجام پروسه‌های پرداخت در خزانه‌داری کشور را کوتاه و الکترونیکی کنیم.

همچنین بخوانید

وی در این زمینه چنین گفت: مثلا در گذشته اینچنین بود که ذی‌حساب‌هایی که برای دریافت حقوق‌های کارمندان‌شان به خزانه‌داری کشور مراجعه می‌کردند، سی‌دی‌های مربوط را ارایه می‌کردند و با بررسی خزانه‌داری و با اعلام سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، حقوق کارمندان‌شان را دریافت می‌کردند. اکنون یکی از اقداماتی که در خزانه‌داری کشور انجام شده و هر ماه تکمیل‌تر می‌شود این است که حقوق کارمندان مستقیما و بدون واسطه به حساب کارمندان پرداخت شود.

معاون نظارت مالی و خزانه‌داری کل کشور همچنین بیان کرد: در نظر داشته باشید که اکنون در ایران حدود ۹۵۰ هزار کارمند آموزش و پرورش داریم. در ماه‌های گذشته روال به این صورت بود که ذی‌حساب آموزش و پرورش سی دی مربوط به دریافتی‌های کارکنان این سازمان را برای ما می‌آورد و پروسه‌های مربوطه در خزانه‌داری و سازمان مدیریت طی می‌شد و پس از آن به بانک مربوطه ارجاع داده می‌شد تا واریزها صورت بگیرد، ولی اکنون این شرایط تغییر کرده و با بانک مرکزی هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است تا حقوق افراد مستقیما از بانک مرکزی به حساب کارمندان واریز شود.



همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا