بورسبورس اوراق

حصه نقدی واگذاری بلوک ۸۵ درصدی سرخابی‌ها امروز پرداخت می‌شود


قرارداد امضا و مراحل تشریفات واگذاری سهام سرخابی‌ها امروز انجام و طی آن ۱۰ درصد ارزش سهام پرسپولیس شامل ۳۲۰ میلیارد تومان و ۱۰ درصد استقلال شامل ۲۸۰ میلیارد تومان به حساب شرکت سپرده‌گذاری واریز می‌شود.

به گزارش آرمان اقتصادی، ۸۵ درصد از سهام سرخابی‌ها روز گذشته(دوشنبه) به قیمت هر سهم استقلال ۳ هزار و ۴۶ ریال و ارزش کل معامله این باشگاه در بازار سهام حدود ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان و قیمت هر سهم باشگاه پرسپولیس سه هزار و ۵۸۰ ریال و ارزش کل معامله رقمی حدود ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان معامله شد.

بر این اساس ۶ بانک «شهر، ملت، تجارت، صادرات، رفاه و اقتصاد نوین» جزو متقاضیان خرید سهام باشگاه پرسپولیس و چهار شرکت از هلدینگ خلیج فارس، پتروشیمی بوعلی سینا، پتروشیمی تندگویان، پتروشیمی پارس و پتروشیمی بندر امام از جمله خریداران باشگاه استقلال بودند.

در این راستا امروز باید قرارداد امضا و مراحل تشریفات طی شود و بر این اساس، ۱۰ درصد ارزش سهام حدود ۳۲۰ میلیارد تومان برای باشگاه پرسپولیس و ۲۸۰ میلیارد تومان برای باشگاه استقلال به حساب شرکت سپرده‌گذاری واریز شود.

همچنین با توجه به اینکه ۱۰ درصد این معامله باید به‌صورت نقدی و ۹۰ درصد دیگر به‌صورت اقساطی انجام شود، بخش نقدی قطعی شده و بخش اقساطی بر اساس بازه‌های ۶ ماهه توسط کنسرسیوم‌ها پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/

 

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا