بورسبورس اوراق

جزییات واگذاری ۵ هزار و ۹۹۳ میلیارد تومانی سهام «پرسپولیس و استقلال»

معاون واگذاری سهام و دارایی های سازمان خصوص سازی جزییات واگذاری سهام دو باشگاه «پرسپولیس و استقلال» و خریداران آن را تشریح کرد.

پرسپولیس استقلال

محمود قامت در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا) به جزییات فروش پرسپولیس و استقلال در بازار سهام اشاره کرد و اظهار داشت: امروز ۸۵ درصد از سهام هر ۲ باشگاه در بازار سهام عرضه شد.

وی ادامه داد: قیمت هر سهم استقلال ۳ هزار و ۴۶ ریال و ارزش کل معامله این باشگاه در بازار سهام حدود ۲ هزار و ۷۹۳ میلیارد تومان بود.

قامت با اشاره به جزییات فروش سهام پرسپولیس در بازار سهام اعلام کرد: قیمت هر سهم این تیم ۳ هزار و ۵۸۰ ریال و ارزش بلوک ۸۵ درصدی تیم پرسپولیس رقمی حدود ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان می‌شود.

معاون واگذاری سهام و دارایی های سازمان خصوص سازی به تعداد خریداران استقلال و پرسپولیس در بورس تاکید کرد و گفت: بانک های «شهر، ملت، تجارت، صادرات، رفاه و اقتصاد نوین» جزو جزو متقاضیان خرید سهام باشگاه پرسپولیس بودند.

وی ادامه داد: همچنین «هلدینگ خلیج فارس، پتروشیمی بوعلی سینا، پتروشیمی تندگویان، پتروشیمی پارس و پتروشیمی بندر امام» از جمله خریداران باشگاه استقلال هستند.

شروط قطعیت معاملات

قامت درباره قطعیت معاملات این ۲ باشگاه در بورس اعلام کرد: معامله این ۲ باشگاه امروز انجام شده اما قطعیت آن منوط بر این است که فردا خریداران اقدام به واریز بخش نقدی این معامله کنند و قرارداد واگذاری امضا شود، در صورت انجام این ۲ اقدام قطعیت معامله در سیستم معاملات فرابورس ثبت خواهد شد.

معاون واگذاری سهام و دارایی های سازمان خصوص سازی در پایان گفت: با توجه به اهمیت مساله واگذاری از سوی حاکمیت، طبق شرایط عرضه، فرصت ۲۰ روزه برای انجام پرداختی‌های نقدی در نظر گرفته شده اما بانک‌ها و شرکت‌های پتروشیمی از این آمادگی برخوردارند که فردا ۱۰ درصد از پرداختی را انجام دهند و معامله قطعی شود.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا