صنعتکسب و کار

چگونه بهترین دستگاه بلوک زن را برای تجارت خود انتخاب کنید

دستگاه بلوک زن در تجارت‌ و سازمان‌های مختلف اعم از شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، بنیاد مسکن، بنیاد بتن، پیمانکاران ساخت و ساز و شرکت‌های ساختمانی، انبوه سازان و فروشگاه‌های مواد ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند. بنابراین انتخاب بهترین دستگاه بلوک زن برای تجارت و صنعت ساخت و ساز از اهمیت بالایی برخوردار است تا بهره وری بالایی را فراهم کند. ما در این مقاله شما را با انواع دستگاه‌های بلوک ساز و فاکتورهای مهمی که هنگام خرید دستگاه بلوک زنی باید در نظر بگیرید آشنا و اهمیت ماشین ساخت بلوک بتنی در تجارت را بیان می‌کنیم.

 

اهمیت دستگاه بلوک زنی در تجارت

استفاده از دستگاه‌های ساخت بلوک بتنی در صنعت ساختمانی، بهبود کیفیت و کارایی فرآیند تولید بلوک‌های بتنی را فراهم می‌کند. افزایش تولید و کاهش هزینه‌ها از مزایای دیگر این ماشین‌ها محسوب می‌‍‌شوند. سرعت بالا و دقت در انجام عملیات از دیگر مزیت‌هایی است که ماشین‌های ساخت بلوک بتنی برای تجارت شما فراهم خواهند کرد تا بتوانید باعث افزایش بهره وری و کاهش زمان تولید شوید. به بیان دیگر می‌توان گفت هر تجارتی را آغاز کرده و در هر صنعت ساخت و سازی که قدم گذاشته باشید، خرید دستگاه بلوک زنی با کیفیت و با تکنولوژی بالا اهمیت بسیاری دارد. هنگام انتخاب دستگاه تولید بلوک ایده آل، موارد زیادی باید در نظر گرفته شود زیرا تولید کنندگان دستگاه‌های بلوک بتنی انواع مختلفی از ماشین‌ها را برای رفع نیازهای مختلف می‌سازند. در زیر به بیان برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

منبع سرمایه گذاری با حداقل هزینه با دستگاه بلوک زن:

https://www.parsnews.com/بخش-اخبار-۲/۶۹۰۶۶۷-سرمایه-گذاری-با-حداقل-هزینه-با-دستگاه-بلوک-زن

انواع دستگاه بلوک زنی

دستگاه‌های ساخت بلوک بتنی در انواع مختلف ثابت و متحرک طبقه بندی می‌شوند. این دستگاه‌ها با توجه به ظرفیت تولید، ابعاد تولیدی و نوع قطعات تولیدی متفاوت هستند. نوع متحرک در مدل‌های مختلف ساده یا دستی، لودر دار و لودر دار و پاکت‌دار و نوع ثابت در مدل‌های اتوماتیک (خط تولید) و بلوک زن نیمه اتوماتیک یا تخم گذار وجود دارند. باید خاطر نشان شد که برخی از دستگاه‌ها تک کاره هستند و برخی نیز چند کاره که مدل چند کاره علاوه بر بلوک، توانایی تولید جدول، کفپوش، فلاورباکس و بلوک‌های دورنگ و تک رنگ طبقه بندی می‌شوند.

منبع انواع دستگاه بلوک زنی :

https://eghtesadafarin.com/iran-economic-news/industry-mining-and-trade-news/444717/

فاکتورهایی که هنگام خرید دستگاه بلوک بتنی باید در نظر بگیرید

فاکتورهای انتخاب بلوک زن

  1. نوع دستگاه بلوک سازی

انتخاب نوع دستگاه ماشین بلوک سازی برای خرید باید اولویت اول شما باشد. به طور معمول ۴ نوع دستگاه بلوک زنی داریم که عبارتند از دستگاه بلوک سازی اتوماتیک، نیمه اتوماتیک، ثابت و نیمه اتوماتیک. می‌توانید بر اساس نیازهای تولید، محدودیت‌های مالی، فضای موجود، در دسترس بودن نیروی کار و سطح مهارت، نوع دستگاه خود را انتخاب کنید.

  1. ظرفیت

دومین مورد ظرفیت تولید است. این که تجارت و کسب و کار شما به چه مقدار خروجی و ظرفیت تولید نیاز دارد باید مورد توجه ویژه قرار گیرد. تعداد بلوک‌های بتنی یا سنگفرش‌هایی که دستگاه بلوک سازی شما می‌تواند در یک ساعت یا یک روز ایجاد کند، ظرفیت تولید آن نامیده می‌شود. تعداد و انواع اندازه‌های شکل‌های متمایز محصولات بتنی که دستگاه تولید بلوک شما قادر به ساخت آن است، خروجی نامیده می‌شود. به طور کلی در دستگاه بلوک‌ساز، هر چه ظرفیت تولید و خروجی آن بیشتر باشد بهتر است. با این حال باید تعادلی بین نیازهای تولید و منابع مالی موجود، فضا، مصرف انرژی و دفع زباله ایجاد کنید.

  1. کیفیت محصولات بتنی

ظرفیت یک ماشین بلوک سازی برای تولید محصولات بتنی بادوام و با کیفیت یک ویژگی حیاتی است که باید در نظر گرفته شود. با این حال باید بین اهداف تولید و مقرون به صرفه بودن و معیارهای کیفیت و طول عمر تعادل ایجاد کنید. انتخاب و خرید دستگاه بلوک زنی که بتواند نیازهای شما را برای دوام و کیفیت محصولات بتنی مطابقت دهد و در عین حال اتلاف مواد اولیه و انرژی را به حداقل برساند از اهمیت بالایی برخوردار است.

  1. هزینه و نگهداری دستگاه

اینکه خرید و نگهداری دستگاه تولید بلوک بتنی چقدر هزینه دارد فاکتور مهم دیگری است که باید در نظر گرفته شود. اصطلاح “هزینه” مقدار پول مورد نیاز برای تهیه، راه اندازی، استفاده و نگهداری تجهیزات بلوک سازی شما را توصیف می‌کند. تعمیرات و نگهداری نشان می‌دهد که دستگاه بلوک شما چقدر به سرویس، تمیز کردن، روغن کاری و تعویض قطعات نیاز دارد.

۵. ویژگی‌ها و مشخصات دستگاه

قابلیت‌های دستگاه بلوک سازی ویژگی‌های کارکردی آن است که باید بر اساس نیازها و ترجیحات تولید در نظر گرفته شود.

تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی کارگاه بلوک زنی

برای تاسیس یک کارگاه بلوک زنی نیاز به تجهیزات مختلفی دارید. دستگاه تولید بلوک، مخلوط کن (برای تهیه مخلوط سیمان، شن و ماسه)، قالب‌های بلوک، دستگاه برش بلوک و دستگاه‌های نقل و انتقال از وسایل و تجهیزات مورد نیاز برای تاسیس یک کارگاه بلوک زنی هستند. مساحت مورد نیاز برای تاسیس کارگاه بلوک زنی به نوع و حجم تولید، تعداد دستگاه‌ها و تجهیزات مورد نیاز، فضای انبار و مناطق دیگر مربوط به فعالیت کارگاه بستگی دارد. فضای تولید بشته به نوع دستگاه‌های ساخت بلوک سیمانی و ظرفیت هر دستگاه متفاوت خواهد بود. در کارگاه بلوک زنی برای ذخیره مواد اولیه به فضای انبار مشخصی نیاز دارید که می‌تواند از ۵۰ تا ۱۰۰ متر مربع متفاوت باشد. همچنین برای ساخت این کارگاه به فضای اداری و فضای تراکم و حرکت نیاز خواهید داشت.

به طور کلی می‌توان بر اساس موارد زیر تجهیزات هر کارگاه را طبقه بندی کرد:

  • سیستم تولید متحرک
  • دستگاه تولید
  • مخلوط کن یا میکسر
  • باند بتن
  • سیلوی سیمان یا انبار
  • سیستم تولید دستگاه نیمه اتوماتیک
  • خط تولید بتن
  • خط تولید محصول
  • خط دسته بندی محصول
  • فضای سرپوشیده
  • سیلوی سیمان
  • پالت‌های چوبی
  • لیفتراک

تجهیزات دستگاه بوک زنی

سخن پایانی

همان طور که گفته شد هر تجارت ساختمانی که داشته باشید و در هر صنعت ساخت و ساز که قدم گذاشته باشید، برای اینکه به بهره وری بالا و سود دهی بیشتر برسید، نیازمند خرید دستگاه بلوک زن حرفه‌ای خواهید بود. این که بدانید برای راه اندازی یک خط تولید بلوک زنی به چه تجهیزات و ابزارهایی نیاز دارید، می‌تواند شما را در راه اندازی هر چه سریع‌تر و بدون خطای آن یاری خواهد کرد. بنابراین قبل از خرید بهترین ماشین بلوک زنی، بهتر است با انواع مدل‌ها، تجهیزات و فاکتورهای مهم تاثیر گذار آن بیشتر آشنا باشید.

منبع جنبه اقتصادی خرید دستگاه بلوک زن

https://www.entekhab.ir/fa/news/771146/چرا-خرید-ماشین%E2%80%8Cآلات-قطعات-بتنی-از-پارسیان-ماشین-سازان-اقتصادی-است

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا