اقتصاد کلان

اقتصاد هند همچنان در مسیر رشد

فعالیت اقتصادی هند همچنان در حال گسترش بوده و قرار است در سال مالی جاری بیش از ۷ درصد رشد کند و این کشور را به سریع‌ترین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بر اساس نظرسنجی، فعالیت اقتصادی هند در ماه آوریل به رشد خود ادامه داد که ناشی از قدرت در بخش خدمات‌ و تولید بود. شاخص مدیران خرید خدمات از ۶۱.۲ در ماه مارس به ۶۱.۷ افزایش یافت، در حالی که شاخص مدیران خرید بخش تولید بدون تغییر در ۵۹.۱ باقی ماند و شاخص ترکیبی را به ۶۲.۲ رساند که بالاترین میزان از ژوئن ۲۰۱۰ است.

این شاخص ها بر اساس نتایج نظرسنجی اولیه است و داده‌های نهایی شاخص مدیران خرید هفته آینده منتشر خواهد شد. رقم بالای ۵۰ نشان‌دهنده انبساط در مقایسه با ماه قبل است، در حالی که اعلام رقم زیر آن نشان‌دهنده انقباض در فعالیت است.

پرانجول بانداری، اقتصاددان ارشد هند در HSBC در بیانیه ای گفت رشد خدمات در ماه آوریل با افزایش سفارشات جدید در بازارهای داخلی و بین‌المللی شتاب گرفت. او گفت که حاشیه‌های تولید نیز بهبود یافته است زیرا شرکت‌ها توانستند قیمت‌های بالاتر را به دلیل شرایط تقاضای قوی به مشتریان منتقل کنند. بانداری افزود دورنمای کلی کسب‌وکار آینده در ماه آوریل بهبود بیشتری یافت که به دلیل تقاضای قوی بود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، افزایش تقاضا از ایجاد شغل بیشتر در آغاز سال مالی حمایت کرد. اِچ‌اس‌بی‌سی اعلام کرد در حالی که ارائه دهندگان خدمات کارکنان اضافی را با سرعتی پایین استخدام کردند که نسبت به ماه مارس کمتر بود و تولیدکنندگان، نیروی کار را به بیشترین میزان در حدود یک سال و نیم افزایش دادند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا