کسب و کارگردشگری

چطور برای رزرو بلیط هواپیما بهترین قیمت را پیدا کنیم؟

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند برای هر نوع سفر، از یک‌روزه تا چندروزه گرفته و به‌منظور کار یا تفریح، با راحتی و در کمترین زمان خودشان را به مقصد برسانند. طبیعتاً رزرو بلیط هواپیما بهترین راهی است که به شما امکان می‌دهد در عرض زمانی کوتاه و با امکانات رفاهی بالا سفر کنید. همان قدر که سفر با هواپیما مزایای متعددی دارد، ولی قیمت بلیط پرواز اغلب مانع از خرید آن می‌شود؛ بااین‌حال باید بدانید راه‌های مختلفی وجود دارند که به شما امکان می‌دهند بلیط ارزان هواپیما پیدا کنید.

اگر شما نیز قصد دارید سفری سریع و آسان را تجربه کنید ولی نمی‌خواهید هزینه‌ی بالایی بابت آن بپردازید، در این مقاله با ما همراه باشید! در ادامه قصد داریم راه‌ها و ترفندهایی را به شما معرفی کنیم تا بتوانید بلیط هواپیما را با بهترین قیمت رزرو کنید.

همچنین بخوانید

شناسایی بهترین زمان برای خرید بلیطی با قیمت مناسب

خوشبختانه یا متأسفانه قیمت بلیط هواپیما ثابت نیست و بسته به موارد زیادی به طور هفتگی، روزانه و حتی در طول ساعات شبانه‌روز تغییر می‌کند. شناسایی این نوسانات قیمتی به شما امکان می‌دهد بتوانید بلیط ارزان و خوش‌قیمتی پیدا کنید.

ارزان ترین بلیط در طول هفته

در اکثر مواقع نوسانات بلیط هواپیما در طول هفته در روزهای خاصی اتفاق می‌افتد و قابل‌پیش‌بینی است، به طور معمول در اواسط هفته قیمت بلیط هواپیما کاهش پیدا می‌کند و در روزهای آخر هفته، یعنی چهارشنبه تا جمعه بالا می‌رود. به‌این‌ترتیب توصیه می‌کنیم برای پیدا کردن بلیط ارزان در روزهای دوشنبه یا سه‌شنبه اقدام به خرید کنید.

ارزان ترین پرواز در شبانه‌روز

اگر تابه‌حال سری به سایت‌های خرید و فروش هواپیما زده باشید شاید متوجه شده باشید که اغلب ارزان‌ترین بلیط‌ها مربوط به پروازهای صبح زود یا آخر شب هستند. انتخاب ساعت پرواز نیز یکی از دیگر راه‌هایی است که به شما امکان می‌دهد بتوانید کمترین هزینه را برای سفر با هواپیما بپردازید. پروازهای مربوط به ساعت ۴ یا ۵ صبح و پرواز‌های بعد از ۱۱ شب معمولاً نسبت به سایر بلیط‌ها قیمت کمتری دارند. توصیه می‌کنیم برای رزرو بلیط هواپیما به سایت‌هایی سر بزنید که تعداد زیادی پرواز را در طول شبانه‌روز به شما نشان می‌دهند تا بتوانید بهترین قیمت را پیدا کنید.

بلیط لحظه آخری یا پیش‌خرید؛ کدام ارزان‌تر است؟

حتماً شما هم شنیده‌اید که بلیط لحظه آخری جزو ارزان‌ترین بلیط‌ها است. شاید هم شنیده باشید اگر می‌خواهید با هزینه‌ی کم سفر کنید بهتر است بلیطتان را از چند هفته زودتر تهیه کنید. کدام یک از این گفته‌ها درست است؟ باید بگوییم هر دو درست هستند! اینکه کدام بلیط ارزان‌تر است، به مقصد و زمان سفر بستگی دارد.

خرید بلیط لحظه آخری

به‌طورکلی توصیه می‌شود در تاریخ‌هایی که تعداد مسافران کمتر است، به سراغ بلیط لحظه آخری بروید. برای مثال در ماه آذر و دی، هم ایام امتحانات دانش‌آموزان و دانشجویان است و هم هوا رو به سردی می‌رود، بنابراین تعداد سفرها کاهش پیدا می‌کند. در چنین تاریخ‌هایی که مسافران زیادی بلیط نمی‌خرند و البته تعطیلات چندروزه‌ای هم وجود ندارد، می‌توانید با خرید بلیط لحظه آخری در خزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

پیش‌خرید بلیط هواپیما

عکس این قضیه نیز صادق است؛ در روزهایی که تعداد مسافران زیاد است و تقاضا برای سفر بالا می‌رود، برای مثال در تعطیلات عید نوروز یا ایام کریسمس، موکول کردن خرید بلیط به لحظات آخر اقدام هوشمندانه‌ای نیست. در چنین ایامی حتی اگر مسافری از سفرش منصرف شود و بلیط خود را کنسل کند تعداد متقاضی بسیار بالاست و بلیط کنسلی و لحظه آخری با قیمتی بالا به فروش می‌رسند.

اگر قصد سفر در تعطیلات را دارید بهتر است از چند هفته زودتر بلیط خودتان را تهیه کنید. این مسئله در مورد سفرهای خارجی اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. گردشگران بسیاری دوست دارند ایام خاصی مانند کریسمس را در کشورهای خارجی، مانند ترکیه و گرجستان سپری کنند؛ بنابراین اگر قصد سفر به خارج از ایران را دارید با مراجعه به سایت‌های معتبر، بلیط هواپیما خارجی را از چند روز یا چند هفته زودتر تهیه کنید و به‌این‌ترتیب هزینه‌ی کمتری بپردازید.

خرید هم‌زمان بلیط رفت و برگشت

یکی دیگر از راه‌های صرفه‌جویی در هزینه‌ی بلیط هواپیما که بسیاری از مسافران آن را نادیده می‌گیرند، خرید هم‌زمان بلیط رفت و برگشت یا به اصطلاح بلیط‌های دوطرفه هستند. جالب است بدانید قیمت بلیط دوطرفه نسبت به خرید جداگانه‌ی بلیط رفت و برگشت هزینه‌ی کمتری دارد. البته این اختلاف قیمت در بلیط‌های خارجی بیشتر دیده می‌شود. توصیه می‌کنیم اگر قرار است به سفری بروید که طول آن مشخص است و تاریخ از پیش تعیین‌شده‌ای دارد، بلیط‌های خود را هم‌زمان بخرید.

از تخفیف‌ها مطلع باشید

گاهی اوقات شرکت‌های هواپیمایی یا آژانس‌های چارترکننده، تخفیف‌های ویژه‌ای برای بلیط هواپیما در نظر می‌گیرند. در اغلب مواقع این تخفیف‌ها قابل‌پیش‌بینی نیستند، پس اگر قصد خرید بلیط هواپیما دارید از چند روز زودتر در سایت‌های فروش بلیط عضو شوید و گزینه‌ی «اطلاع از تخفیف‌ها» را فعال کنید. به این صورت اگر بلیط موردنظرتان تخفیف‌دار شود، از طریق پیامک یا ایمیل به شما اطلاع داده می‌شود و می‌توانید بلیطی ارزان قیمت خریداری کنید.

خرید از سایت‌های ارزان

اگر چند دقیقه در بین سایت‌های فروشنده بلیط هواپیما چرخی بزنید خواهید دید که یک بلیط یکسان، در هر سایت به قیمت متفاوتی به فروش می‌رسد. دلیل این قضیه میزان سودی است که هر فروشنده برای خود قائل می‌شود؛ به‌این‌ترتیب بعضی سایت‌ها قیمت بالاتری دارند و بعضی سایت‌ها برای رقابت با سایر فروشنده‌ها، سود فروش خود را تا جای ممکن کاهش می‌دهند.

لازم به ذکر است که تا زمانی که کلاس پروازی شما تغییری نکند، قیمت بلیط هواپیما هیچ تأثیری در کیفیت و خدمات یک پرواز ندارد؛ یعنی اگر بلیط شما مربوط به یک شرکت هواپیمایی خاص و کلاس اکونومی باشد، مهم نیست چه مبلغی برای بلیطتان پرداخته‌اید. تمام مسافران آن پرواز صرف‌نظر از قیمت بلیط‌هایشان خدمات یکسانی دریافت خواهند کرد. با این اوصاف منطقی است که ترجیح دهید هزینه‌ی کمتری برای پروازتان بپردازید!

کلام آخر

به‌جرئت می‌توان گفت تعداد بسیاری از مسافران ترجیح می‌دهند در هنگام سفر در صندلی‌های راحت هواپیما بنشینند و درحالی‌که از پنجره‌های کوچک به ابرها خیره شده‌اند، بدون اینکه خسته شوند در عرض زمانی کوتاه به مقصدشان برسند؛ بااین‌حال قیمت بلیط هواپیما می‌تواند عاملی بازدارنده در سفر با هواپیما باشد؛ در این مقاله به نکاتی پرداختیم که به شما کمک می‌کند با پرداخت کمترین هزینه‌ی ممکن، راهی سفری آرام و بی‌دردسر با هواپیما شوید. امیدواریم در سفرهای بعدی از این ترفندها استفاده کنید و بتوانید در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی کنید.

منبع
این مطلب رپورتاژ آگهی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا