اقتصاد کلان

ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار

قیمت دلار که در چند روزی است روند نزولی در پیش گرفته، امروز در آخرین کریدور از کانال ۶۰ هزار تومان جا خوش کرد و امیدواری‌ها را نسبت‌به سقوط به کانال ۵۰ هزار تومان را افزایش داد.

بر اساس گزارش میدانی ایسنا از بازار ارز، قیمت دلار که در روزهای گذشته روند کاهشی گرفته بود، امروز به کف کانال ۶۰ هزار تومان رسید؛ به طوری که برخی از دلالان میدان فردوسی، قیمت این ارز را تا ۶۰ هزار تومان هم عنوان کردند و برخی دیگر دلار را به ۶۰ هزار و ۸۰۰ تومان هم می‌فروختند؛ البته میانگین قیمت‌ فروش دلار در بازار حدود۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان بود.

همچنین بخوانید

بازار میدان فردوسی که در تلاطم افزایش قیمت‌ها، تب و تاب فروش از سوی دلالان را به همراه داشت، امروز از هیجان خالی بود؛ البته فروشندگان دلار همچنان در بازار حضور داشتند تا اگر تقاضایی برای خرید باشد، پاسخ دهند.

تحولات‌ مرزی بین ایران و پاکستان قبل از پایان یافتن تعطیلات نوروز ۱۴۰۳، سرآغازی برای روند صعودی قیمت دلار بود. همچنین همزمان‌ با پایان تعطیلات نوروزی، اخبار سیاسی از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی سفارت ایران در دمشق در سیزدهم فروردین‌ماه منتشر شد و روند صعودی که در بازار ارز آغاز شده بود را تسریع کرد.

توئیتر پایگاه خبری آرمان اقتصادی را دنبال کنید

روند کاهشی نرخ ارز درپی شکست بازار از مرکز مبادله

نظر کارشناسان درباره التهابات ارزی و پیش‌بینی بازار

به‌دنبال این اتفاق، ایران ۲۵ فروردین‌ماه، در عملیات «وعده صادق» یک حمله موشکی به رژیم صهیونسیتی ترتیب داد و فردای این حمله، قیمت دلار در ساعات آغازین بازار، به ۷۰ هزار تومان هم رسید؛ اما این روند صعودی ادامه‌دار نبود و در عرض چند ساعت، بازار روند نزولی به خود گرفت و به ۶۶ هزار تومان هم رسید.

در این مدت برخی از کارشناسان بازار هشدار دادند که روند صعودی این روزهای بازار ارز، ناشی از هیجانات سیاسی است و ادامه‌دار نخواهد بود؛ درواقع به گفت آنها از نظر اقتصادی اتفاقی رخ نداده که بخواهد علت افزایش قیمت ارز باشد. البته برخی دیگر از کارشناسان تاکید کردند که بدون یک بسته سیاستی مناسب، بازار ارز انضباط نمی‌گیرد و این بازار نیازمند برنامه پایدار است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا