انرژی

بررسی آخرین وضعیت آتش‌سوزی چاه نفتی رگ سفید در کمیسیون انرژی

کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز خود با حضور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران به بررسی آخرین وضعیت آتش‌سوزی چاه شماره ۱۴۷ منطقه نفتی رگ سفید پرداخت.

سید علی ادیانی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این مطلب اظهار کرد: در این جلسه با توجه به اتفاقی که در منطقه نفتی رگ سفید رخ داده و منجر به حریق و آتش‌سوزی یکی از چاه‌ها شده بود از مدیرعامل شرکت ملی نفت دعوت به عمل آمد تا با حضور در جلسه کمیسیون گزارشی را از آخرین اقدامات انجام شده ارائه کند. البته مدیر امور تولید و توسعه شرکت ملی نفت، مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران و مدیرعامل شرکت مناطق نفت جنوب نیز در جلسه کمیسیون انرژی حضور داشتند.

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس همچنین بیان کرد: گزارش ارائه شده در چند محور بود که محور نخست بیان برخی از ادله وقوع این حادثه و آتش‌سوزی در چاه رگ سفید و محور دیگر چگونگی عملکرد و اقداماتی که مجموعه صنعت نفت کشور به ویژه شرکت ملی حفاری و مناطق نفت‌خیز جنوب و شرکت ملی نفت برای اطفای حریق انجام داده بودند و محور سوم هم انجام برنامه‌ریزی‌ها برای مهار کامل آتش‌سوزی در چاه شماره ۱۴۷ منطقه نفتی رگ سفید بود.

همچنین بخوانید

این عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس در ادامه اظهار کرد: بر اساس نرم جهانی و در یک شرایط برابر اینگونه اتفاقات در دنیا حدود دو ماه زمان نیاز دارد تا اینکه به طور کامل مهار انجام شود. خوشبختانه در کشور ما متخصصان و تجهیزاتی را در اختیار داریم که به شکل جهادی در حال مدیریت اطفای حریق و آتش مشتعل شده از این چاه هستند.

وی ادامه داد: اعضای کمیسیون انرژی مجلس نیز نظرات خود را در این زمینه بیان کردند و تاکید شد که هم کمیسیون انرژی و هم وزارت نفت تمام تلاش و ظرفیت خود را برای جلوگیری از اتلاف بیت‌المال انجام خواهند داد تا هر چه سریعتر آتش مهار شود.

ادیانی در پایان گفت: پس از اتمام عملیات نیز شرکت ملی نفت ایران طی یک نامه رسمی علل واقعه و عوامل موثر در بروز آتش‌سوزی اعم از مدیریتی، حقوقی، انسانی و فنی را به صورت مکتوب تقدیم کمیسیون انرژی مجلس خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا