بانکبانک و بیمه

تأمین ارز ۵ میلیارد دلاری کالا‌های اساسی، دارو و خدمات/ ۳‌تن طلا در ۲۲ حراج مرکز مبادله معامله شد

میزان تامین ارز از ابتدای سال تاکنون به رقم پنج میلیارد ۲۳۹ میلیون دلار رسیده است،

به گزارش ایبنا، علی طرزعلی؛ معاون ارزی مرکز مبادله ارز و طلای ایران آمار‌های جدید تامین ارز توسط بانک مرکزی را اعلام کرد.

 

همچنین بخوانید

طرزعلی با اشاره به اینکه میزان تامین ارز از ابتدای سال تاکنون به رقم پنج میلیارد ۲۳۹ میلیون دلار رسیده است، گفت: از این میزان یک میلیارد و ۱۴۱ میلیون دلار برای واردات کالای اساسی و دارو و سه میلیارد و ۵۷ میلیون دلار برای واردات کالاهای تجاری و بازرگانی پرداخت شده است.

 

وی افزود: این آمار بیانگر آن است که کالا‌های تجاری و بازرگانی با ۳ میلیارد و ۵۷ میلیون دلار بیشترین حجم را به خود اختصاص داده است. کالا‌های اساسی و دارو با یک میلیارد و ۱۶۱ میلیون دلار در رتبه بعدی قرار دارد؛ یک میلیارد و ۳۱ میلیون دلار از این گروه به کالا‌های اساسی و کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی و ۱۲۸ میلیون دلار دیگر نیز به دارو، مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص داده شد. نرخ ارز تامینی برای کالا‌های اساسی و دارو ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان بوده است.

طرزعلی در ادامه اظهار کرد: علاوه بر این، به ترتیب ۸۹۰ و ۱۳۱ میلیون دلار ارز برای گروه واردات در مقابل صادرات و گروه خدمات تامین شد.

وی گفت: طی سال جاری، تامین ارز صنایع در دو بازار نیما و واردات در مقابل صادرات، ۳ میلیارد و ۹۴۷ میلیون دلار بوده است. سهم ارز نیمایی از این مقدار، ۳ میلیارد و ۵۷ میلیون دلار با نرخ ۴۱ هزار تومان است و ۸۹۰ میلیون دلار دیگر برای واردات در مقابل صادرات با نرخ توافقی تامین شده است.

 

معاون ارزی مرکز مبادله ارز و طلای ایران در ادامه آمارهای حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران را اعلام کرد: طی ۲۲ جلسه حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران حدود ۳ تن طلا معامله شده است.

وی افزود: در آخرین جلسه حراج ۷۹ کیلو شمش طلای یک کیلوگرمی با میانگین قیمت ۴ میلیارد و ۶۴۳ میلیون تومان معامله شده است.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا