بورسفرابورس

فعالیت بنگاه‌های اقتصادی بر پایه جذب مشارکت مردم باشد/ اهمیت پیش‌بینی‌پذیرشدن اقتصاد برای بازار سرمایه

رحمت اله فیروزی، عضو کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: جهش تولید تنها از طریق مردمی‌سازی امکان‌پذیر است و بدون جلب اعتماد مردم به خصوص در حوزه بازار سرمایه نمی‌توان انتظار جذب سرمایه گذاران به بازار را داشت و شاهد رشد و توسعه بخش تولید بود.

رحمت اله فیروزی پوربادی

رحمت اله فیروزی، در رابطه با تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» از مسیر بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، ‌گفت: اهمیت مساله اقتصاد در سال‌های اخیر موجب شده تا این مهم از زوایای مختلف مورد تاکید قرار گیرد.

جهش تولید از طریق مردمی‌سازی

وی در ادامه عنوان کرد: جهش تولید تنها از طریق مردمی‌سازی امکان‌پذیر است و بدون جلب اعتماد مردم به خصوص در حوزه بازار سرمایه نمی‌توان انتظار جذب سرمایه گذاران به بازار را داشت و شاهد رشد و توسعه بخش تولید در کشور بود.

این نماینده مجلس با بیان این که بازار سرمایه نقش بسیار پررنگی در تحقق شعار سال دارد، اظهار داشت: امروزه شرایط برای یکسری اقدامات اساسی از جمله بهبود شرایط برای حضور سرمایه‌گذاران به بازار و رشد تولید در حوزه صنایع بزرگ و همچنین تامین منابع مالی از طریق بازار سرمایه قابل توجه است اما می‌بایست دولتمردان، حاکمیت و هیات دولت با یکسری واکاوی‌هایی بتوانند گام‌های مهمی را به منظور جهش تولید در کشور از طریق بازار سرمایه برداشته و اقداماتی نیز که نتیجه موثری طی سال‌های گذشته نداشته است را کنار بگذارند تا نتایج موثر یکسری از اقدامات بر مردم ملموس‌تر باشد.

گامی برای بهبود شرایط تولید

فیروزی تصریح کرد: انتظار می‌رود با اتخاذ سیاست‌های تولیدی درست، گامی برای بهبود شرایط تولید در کشور برداشته شود و فعالیت بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی بر پایه جذب مشارکت مردم باشد.

افزایش اعتماد عمومی به نظام سرمایه‌گذاری

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به این که دوام و استحکام یک نظام به رضایتمندی مردم بستگی دارد، عنوان کرد: افزایش شفافیت و قابلیت پیش‌بینی‌پذیری متغیرهای اقتصادی و عوامل موثر بر صنایع به منظور صیانت از حقوق سرمایه‌گذاران و سهامداران، افزایش اعتماد عمومی به نظام سرمایه‌گذاری در کشور و ایجاد انگیزه برای هدایت سرمایه‌ها به سمت پروژه‌های تولیدی از جمله اقداماتی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

فیروزی ادامه داد: ﺗﻮﺳـﻌﻪ ﺑﺎزار ﺳـﺮﻣﺎﯾﻪ نیازمند ﺣﻀﻮر ﻣﺮدم در اﻗﺘﺼﺎد ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻣﺤﺮک و ﻣﻨﺒﻊ اﺻﻠﯽ ﺟﻬﺶ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻣﻠﯽ است چرا که این بازار توانسته با بهره‌مندی از ابزارهایی چون صندوق‌های سرمایه‌گذاری پاسخگوی نیاز صنایع و تامین مالی بخشی از بنگاه‌ها باشد.

نیاز به بهبود فضای کسب‌وکار

وی در پایان با اشاره به ماده ۲۴ قانون بهبود محیط کسب‌وکار و تاثیر آن بر بازار سرمایه گفت: پیش‌بینی پذیر شدن اقتصاد از جمله موارد مهمی است که پس از اجرای این قانون محقق خواهد شد و این موضوع برای بازار سرمایه بسیار اهمیت دارد. شرایط داخلی کشور نیاز به بهبود فضای کسب و کار و رونق تولید دارد.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا