کسب و کارگردشگری

چگونه بیشترین لذت را از سفر با قطار ببریم؟

قطار یکی از وسایل حمل‌ونقل محبوب در میان مسافران است. اگر وقت کافی برای سفر به یک مقصد جدید را دارید و می‌خواهید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید و از طرفی دوست دارید امکانات و خدمات باکیفیتی به شما ارائه شود، قطار بهترین گزینه برای شما است. بااین‌وجود توجه به برخی از نکات به شما کمک می‌کند تا بتوانید لذت بیشتری از سفر با این وسیله حمل‌ونقل ببرید.

در این مقاله قصد داریم نکاتی را به شما ارائه کنیم تا با توجه به آن‌ها سفری لذت‌بخش را با قطار تجربه کنید.

انتخاب مقاصد جذاب در شمال کشور

یکی از مزیت‌های مهم قطار در مقایسه با وسایل حمل‌ونقل دیگری نظیر هواپیما این است که شما می‌توانید از پنجره‌ی قطار زیبایی‌های مسیر اطراف را تماشا کنید. تماشای زیبایی‌های مسیر لذت سفر کردن را برای شما بیشتر می‌کند. به‌خصوص اگر مقصد سفر خود را یکی از شهرهای شمالی قرار دهید.

در سفر به شهرهای شمالی زیر می‌توانید از قطار استفاده کنید:

  • سوادکوه
  • قائم‌شهر
  • رشت
  • ساری
  • بندر ترکمن
  • گرگان
  • بهشهر

با انتخاب مقاصدی که در بالا معرفی کردیم، می‌توانید از دل جنگل‌های سرسبز عبور کنید یا از پنجره قطار شالیزارها و مناظر سرسبز شمالی کشور را مشاهده کنید.

انتخاب هم‌سفر مناسب

یکی از موارد دیگری که با توجه به آن می‌توانید لذت سفرتان را بالاتر ببرید، انتخاب هم‌سفری است که به او علاقه دارید. می‌توانید از میان خانواده، دوستان و عزیزانتان افرادی را انتخاب کنید که فکر می‌کنید بیشتر با آن‌ها خوش می‌گذرد. قطار مدت زمان سفر شما را کمی بیشتر می‌کند و فرصتی به شما می‌دهد تا بتوانید در کنار دوستان و خانواده‌تان لحظات لذت‌بخشی را سپری کنید. به‌خصوص اگر به سراغ قطارهای کوپه‌ای بروید می‌توانید از ابتدا تا انتهای مسیر با دوستان خود بگو بخند داشته باشید، خاطرات خود را مرور کنید یا حتی درد و دل کنید. سفر با قطار فرصت مناسبی است تا گفتگوی لذت‌بخش و پرثمری را با عزیزان خود داشته باشید.

رزرو یک کوپه به‌صورت دربست

یکی از مزیت‌های مهم قطار در مقایسه با وسایل حمل‌ونقل دیگر امکان رزرو یک کوپه به‌صورت دربست است. اگر تعداد مسافران به ۴ نفر برای قطارهای کوپه چهارنفره و شش‌نفره برای قطارهای کوپه‌ای ۶ نفر برسد که خودبه‌خود یک کوپه را به خود برای خود رزرو کرده‌اید. اگر هم تعدادتان کم‌تر است، می‌توانید گزینه کوپه دربست را در هنگام خرید بلیط قطار انتخاب کنید تا با پرداخت پول بیشتر، حریم شخصی بیشتری را در طول سفر داشته باشید.

می‌توانید درب کوپه را ببندید و از حریم خصوصی نهایت استفاده را ببرید. لباس خود را عوض کنید و لباس راحتی بر تن کنید. اگر کودک به همراه خود دارید، می‌تواند سروصدا کند، شیطنت و بازیگوشی کند.

می‌توانید موسیقی یا فیلم موردعلاقه خودتان را در کوپه پخش کنید یا هرگونه که می‌خواهید بنشینید و حتی استراحت کنید یا با نزدیکان حرف‌های خصوصی بزنید.

انتخاب قطارهای کوپه‌ای چهارنفره

اگر می‌خواهید راحتی بیشتری را در طول سفر با قطار تجربه کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم که به سراغ قطارهای کوپه چهارنفره بروید. صندلی‌های قطارهای کوپه چهارنفره در مقایسه با قطارهای کوپه‌ای ۶ نفره بزرگ‌تر است و لذت و راحتی بیشتری را برای مسافران ایجاد می‌کند.

همچنین قطارهای کوپه‌ای در مقایسه با قطارهای اتوبوسی امکاناتی دارد که سفر با آن را لذت‌بخش‌تر می‌کند. از سیستم صوتی و تصویری پیشرفته گرفته تا پریز برق و حتی تخت­هایی که برای مسافران تعبیه شده است. در قطارهای اتوبوسی شما تختی برای استراحت‌کردن ندارید؛ اما قطارهای کوپه‌ای این‌گونه نیست و زمانی که خسته شدید، می‌توانید تخت خود را باز کنید و مدتی را بر روی آن استراحت کنید.

خرید بلیت قطارهای ۵ ستاره

هر چه امکانات و خدمات بهتری به شما ارائه شود، لذت بیشتری را در هنگام سفر با قطار تجربه خواهید کرد. به همین دلیل به شما پیشنهاد می‌کنیم که به‌جای قطارهای ۳ ستاره یا ۴ ستاره به سراغ قطارهای ۵ ستاره لوکس بروید. با خرید بلیت قطارهای ۵ ستاره امکانات و تجهیزات مختلفی نظیر موارد زیر به شما ارائه می‌شود:

  • امکان احضار مهمان‌دار از داخل کوپه
  • امکان تنظیم دما و نور داخل کوپه
  • سیستم صوتی و تصویری با امکان پخش فیلم و موسیقی روز به همراه ریموت
  • صندلی و تخت‌هایی راحت‌تر
  • ارائه پک بهداشتی و لوازم خواب
  • ارائه میان وعده‌های خوش‌مزه، سرو نوشیدنی پذیرایی و حتی سرو نوشیدنی‌های گرم به طور نامحدود در طول سفر
  • عایق صوتی و حرارتی برای هر کوپه
  • امکان انتخاب وعده‌های غذایی اصلی از میان غذاهای خوش‌مزه و باکیفیت

به همراه داشتن لوازم مورد نیاز سفر

گر به سریال خاصی علاقه دارید یا فیلم سینمایی مورد علاقه‌تان را هنوز ندیده‌اید، می‌توانید آن را بر روی گوشی هوشمند یا تبلت خود بریزید و در طول سفر با تماشای آن لذت بیشتری را تجربه کنید. همچنین می‌توانید رمان یا کتابی که در حال مطالعه آن هستید را به همراه خود به قطار ببرید و مدتی را با مطالعه کردن سپری کنید.

اگر به بازی خاصی علاقه دارید، می‌توانید آن را بر روی گوشی هوشمند خود نصب کنید تا در طول سفر با قطار سرگرم شوید. همچنین می‌توانید انواعی از موسیقی‌های مورد علاقه‌تان را در هنگام سفر با قطار در گوشی هوشمند خود با یک هنذفری گوش کنید. از دیگر وسایل که به شما کمک می‌کند تا بتوانید سفری راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر با قطار داشته باشید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

وسایل خواب: ازجمله این وسایل می‌توان به چشم‌بند، پتوی مسافرتی، بالشت گردنی اشاره کرد به‌خصوص اگر بلیط قطارهای اتوبوسی را خریداری کرده‌اید.

لباس گرم: ممکن است مسیر قطار شما از مناطق سرد عبور کند. اگر هم شب را در قطار می‌مانید، لباس گرم به شما کمک می‌کند تا دمای بدنتان متعادل بماند و لذت بیشتری را در طول سفر تجربه کنید.

انتخاب راحت‌ترین شیوه برای خرید بلیط قطار

برای خرید برای خرید بلیط قطار شما می‌توانید از روش‌های مختلفی نظیر مراجعه به آژانس‌های فروش بلیت قطار، خرید از وب‌سایت یک شرکت ریلی خاص یا سر زدن به تک‌تک وب‌سایت‌های فروش بلیط قطار استفاده کنید. اما روش راحت‌تری برای شما وجود دارد که با استفاده از آن در کمترین زمان ممکن می‌توانید لیستی جامع از بلیط قطار ارائه‌شده توسط شرکت‌های ریلی مختلف را در یک صفحه و یک‌جا مشاهده کنید.

تنها کافی است که از لینک https://safarmarket.com/trains استفاده کنید. این وب‌سایت متعلق به بازار آنلاین خدمات سفر یا سفر مارکت است. سفرمارکت با کمک موتور جستجوی هوشمندی که دارد در میان چند ده وب‌سایت فروش بلیط قطار می­گردد و لیستی جامع از بلیط قطار شرکت‌های ریلی مختلف را در یک صفحه به شما نشان می‌دهد.

جمع‌بندی

قطار یکی از جذاب‌ترین وسایل حمل‌ونقل برای سفر کردن است. اگر می‌خواهید لذت بیشتری را در هنگام سفر با این وسیله حمل‌ونقل تجربه کنید، مقاصد سفرتان را یکی از شهرهای شمالی قرار دهید تا از پنجره قطار مناظر سرسبز جنگل‌های شمالی را تماشا کنید، هم‌سفرانی را انتخاب کنید که سفرتان با آن‌ها لذت­بخش­تر می­شود، به سراغ قطارهای ۵ ستاره و لوکس و بروید، قطارهای کوپه ۴ نفر را انتخاب کنید و در نهایت وسایل مورد نیاز سفر با قطار را همراه خود داشته باشید.

منبع
این مطلب رپورتاژ آگهی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا