پرداخت الکترونیککسب و کار

کمترین کارمزد بروکر فارکس چقدر است؟ + جدول کمیسیون و کامزد ها

کارمزد یا کمیسیون هزینه‌ای است که بروکرها از معامله‌گران دریافت می‌کنند. هر بروکری بنا به دلایل و شرایطی کارمزد متغیری دارد. میزان پرداخت کارمزد به نوع حساب معاملاتی، حجم معاملات و کارگزاری وابسته است. سوال ما اینجاست که کدوم بروکرها کارمزد کمتری می‌گیرند؟ توصیه میکنیم برای انتخاب بروکر معتبر حتما لیست بروکر هایی که وبسایت ایتسکا به عنوان معتبر ترین لیست حال حاضر بروکر ها در ایران ارائه کرده را مشاهده نمایید. این لیست بر مبنای دیتا و اطلاعات دقیق و همچنین بر مبنای نظرات کاربران نسبت به بروکر ها شکل گرفته است.

در بین بروکر هایی که به ایرانیان خدمات میدهند، بروکر آی اف سی مارکتس و بروکر وی تی مارکتس دو بروکر با رگوله خوب و البته کمیسیون و کارمزد کم هستند.

کارمزد چیست؟

کارمزد معاملاتی که به آن کمیسیون هم می‌گویند درصدی از معاملات است که بروکر از مشتری دریافت می‌کند. نام دیگری که به آن می‌دهند ارزش معاملات است‌. محاسبه کمیسیون بر اساس میزان یا حجم معاملات است و در هر کارگزاری مقدار متفاوتی دارد.

کارمزد و کمیسیون بروکر ها همیشه مهم است. شخصا زمانی که میخواهم ترید کنم به این موضوع نگاه میکنم که کدام بروکر کمترین کارمزد را دارد. چون اساسا این کارمزد ها در بازه زمانی طولانی میتوانند به میزان سود دهی من تاثیر مستقیم بگذارند. بنابر این شخصا توصیه میکنم که حتما میزان اسپرد، کمیسیون و کارمزد هر بروکر را به صورت کامل مشاهده کنید و سپس اقدام به انتخاب بروکر نمایید.

سعید محمدی

 

بروکرهایی با کمترین کارمزد

تمامی تریدرها چه در سطح مبتدی و چه در سطح حرفه‌ای به دنبال کاهش هزینه‌های معاملاتی خودشان هستند، کارمزد یا کمیسیون یکی از این هزینه‌هاست. معمولاً آن دسته از بروکرهایی که اسپرد شناور دارند میزان کارمزد دریافتی آنها کمتر است.

آن دسته از بروکرهایی که اسپرد بالایی دارند معمولاً کارمزدشان صفر است. بروکرهایی که کارمزد کمتری دریافت می‌کنند شامل لایت فایننس، آمارکتس، فارکس، چیف، نور اف ایکس ، ارانته، اوربیکس، فیبو، گروپ اپو، فایننس اف ایکس، نیکس، دلتا اف ایکس و اینگات است.

لایت فارکس

بروکر لایت فارکس در سال ۲۰۰۵ تاسیس شد و در سال ۲۰۲۱ به لایت فایننس تغییر نام داد. این بروکر توسط FSA و SVG رگوله شده است. روش‌های واریز و برداشت آن به صورت ریالی، مستر کارت، ویزا کارت، وب مانی، پرفکت مانی و ارز دیجیتال است. میزان کارمزد لایت فارکس در حساب‌های مختلف متغیر است که در جدول زیر آنها را با هم می‌بینیم.

میزان کمیسیون لایت فارکس

جفت ارزهای ماژور ۱۰ دلار برای هر لات
جفت ارزهای کراس ۲۰ دلار برای هر لات
جفت ارزهای مینور ۳۰ دلار برای هر لات
فلزات ۲۰ دلار برای هر لات
نفت ۵/۰ دلار برای هر لات
معاملات CFD سهام ۲۵ سنت برای هر سهم
شاخص‌ها ۵/۰ دلار برای هر قرارداد

آمارکتس

بروکر آمارکتس در سال ۲۰۰۷ فعالیت خود را شروع کرده و از قدیمی‌ترین کارگزاری‌های بازار فارکس است. این بروکر رگوله‌های FSC cook Island را دارد. پلتفرم‌های معاملاتی آمارکتس متاتریدر ۴ و متاتریدر ۵ است.

امروزه بروکر آمارکتس بیش از ۵۰۰ هزار مشتری دارد و به عنوان یکی از بروکرهای معتبر جهانی فعالیت می‌کنند. یکی از مهمترین مزایای بروکر آمارکتس امکان کپی تریدینگ است. میزان کمیسیون آمارکتس در حساب‌های مختلف فرق دارد که در جدول زیر مقادیر آن را مشاهده می‌کنید.

میزان کمیسیون بروکر آ مارکتس

حساب Fixed کمیسیون صفر
حساب Standard کمیسیون صفر
حساب ECN ۵/۲ دلار در هر یک لات
حساب Crypto کمیسیون صفر

ایکس چیف‌

بروکر فارکس چیف به عنوان یک کارگزاری معتبر است که معامله‌گران زیادی را به خود جذب می‌کند. پلتفرم‌های معاملاتی فارکس چیپ متاتریدر ۴ و متاتریدر ۵ است. حداقل واریزی این بروکر ۱۰ دلار است و میزان کمیسیون آن در حساب‌های مختلف فرق دارد.

میزان کمیسیون فارکس چیف

حساب Direct fx ۰۱/۰ %
حساب Classic ۰۱/۰ %
حساب Pamm Directs fx ۰۱/۰ %
حساب PAMM Clasic ۰۱/۰ %
حساب Cent_ Direct fx ۱۵ دلار به ازای هر میلیون دلار
حساب Cenre Classic ندارد

نورد اف ایکس

بروکر نورد اف ایکس در بین ایرانیان شناخته شده است. این بروکر در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. حداکثر لورج این بروکر ۱:۱۰۰۰ …بوده و حداقل واریزی آن ۱۰ دلار است. پلتفرم‌ نورد اف ایکس شامل متاتریدر ۴ ، وب تریدر و موبایل تریدر است. این بروکر حساب‌های مختلفی دارد که میزان کمیسیون آنها با هم فرق می‌کنند.

میزان کمیسیون بروکر نورد اف ایکس

حساب fx ندارد
حساب Pro ندارد
حساب Zero ۰۰۳۵/۰ دلار
حساب Saving ندارد

ارانته

بروکر ارانته در سال ۲۰۱۸ در قبرس تاسیس شد. این بروکر نمادهای مختلف فارکس چون کالاها، شاخص‌ها، ارزها و مواد دیگر را ارائه می‌کنند. بروکر ارانته برای کاربران ایرانی پشتیبانی فارسی ارائه می‌دهد. حداقل واریزی برای این بروکر ۵۰ دلار بوده و حداکثر لورج… آن ۱:۱۰۰۰ است. میزان کمیسیون دریافتی بروکر ارانته در حساب‌های مختلف را می‌خواهیم بررسی کنیم.

میزان کمیسیون بروکر ارانته

حساب Standard ندارد
حساب Premium ندارد
حساب VIP ۳ دلار
حساب Taibr made ۳ دلار

بروکر اوربکس‌

بروکر اوربکس از معتبرترین بروکرهای فعال در بازار فارکس است. این بروکر در سال ۲۰۱۱ تاسیس شد و رگوله FSC را دارد. نمادهای معاملاتی در بروکر اوربکس شامل جفت ارزهای فارکس، سهام، شاخص‌ها، کارمودیتی‌ها و ارزهای دیجیتال است. میزان کمیسیون بروکر اوربکس در حساب‌های مختلف صفر است.

فیبوگروپ

بروکر فیبوگروب از معروف‌ترین و قدیمی‌ترین بروکرهای فارکس است که از سال ۱۹۹۸ فعالیت خود را شروع کرده است. دفتر مرکزی این بروکر در سن خوزه قرار دارد. حداقل واریزی این بروکر ۵۰ دلار و حداکثر لوریج آن ۱:۱۰۰۰ است. این بروکر به ایرانیان خدمات خاصی را ارائه می‌دهد. حساب‌های مختلف این بروکر تماماً کمیسیون صفر دارند.

بروکر اپوفایننس‌

بروکر اپو فایننس در ابتدا با نام اپو فارکس بود که در سال ۲۰۲۰ در سنت وینست تاسیس شد. روش‌های پرداخت این بروکر شامل ویزا کارت، تاپ چنج ریالی، پرفکت مانی، انتقال بین بانکی، اسکریل و نتلر است. این بروکر ۴ نوع حساب معاملاتی با کمیسیون‌های متغیر دارد.

Standard _
ECN ۶ دلار
Social trade _
ECN pro ۴ دلار

اف ایکس چویس

بروکر اف ایکس چویس از سال ۲۰۱۰ فعالیت تجاری خود در بازار معاملات فارکس را شروع کرد. این بروکر رگلاتوری آنشور IFSC را دارد. دفتر مرکزی این بروکر در بلیز است. حداقل واریزی این بروکر ۱۰ دلار و حداکثر لوریج آن ۱:۱۰۰۰ است. بروکر اف ایکس چویس خدمات خود را به ایرانیان ارائه نمی‌دهد. میزان کمیسیون این بروکر تنها در حساب Pro ۷ دلار بوده و در حساب‌های دیگر کمیسیونی نمی‌گیرد.

نیکس‌

بروکر نیکس یک کارگزاری فارکس است که دفتر مرکزی آن در استانبول قرار دارد. این بروکر فعالیت خود را از سال ۲۰۱۹ شروع کرده است. حداقل واریزی این بروکر ۵ دلار و حداکثر لوریج آن ۱:۲۰۰۰ است. این بروکر به ایرانیان خدمات ارائه می‌دهد. بروکر نیکس ۴ نوع حساب معاملاتی دارد.

میزان کمیسیون نیکس

Cop trade ۶ دلار
ECN ۶ دلار
ECN Vip ۶ دلار
Custom _

دلتا اف ایکس

بروکر دلتا اف ایکس در سال ۲۰۰۹ تاسیس شد. حداقل واریزی این بروکر ۱۰ دلار و حداکثر لوریج آن ۱:۱۰۰۰ است. بروکر دلتا اف ایکس خدمات خود را به ایرانیان ارائه می‌دهد. این بروکر ۴۹ حساب معاملاتی دارد که هیچ کدام از آنها کمیسیونی ندارند.

اینگات‌

بروکر اینگات در سال ۲۰۰۶ فعالیت خود را آغاز کرد. این بروکر خدمات خود را به ایرانیان هم ارائه می‌دهد. روش واریز و برداشت مختلفی چون ریالی دارد. بروکر اینگات حساب‌های معاملاتی دارد که میزان کمیسیون آنها هر دو یکسان بوده و ۵ دلار است.

نتیجه گیری

بازار معاملاتی پیچیدگی‌های زیادی دارد و هزینه‌هایی را شامل می‌شود که این هزینه‌ها برای هر بروکر متغیر است. در این مقاله سعی کردیم بروکرهایی با کمترین میزان کمیسیون را معرفی کنیم. شما به عنوان تریدر در هنگام انتخاب بروکر نباید به کمیسیون‌ها توجه کنید. در واقع معیارهای مختلفی را در نظر بگیرید تا بتوانید بهترین بروکر برای معاملات را انتخاب نمایید.

سوالات متداول

کارمزد فارکس چیست؟

کارمزد در واقع ارزی است که توسط فارکس دریافت می‌شود و آن را به عنوان بخشی از هزینه‌های معاملاتی در نظر می‌گیرند.

آیا کارمزد تنها هزینه معاملاتی بروکرها است؟

خیر. بروکرها به جز کارمزد هزینه سواپ و اسپرد را هم از مشتری دریافت می‌کنند.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا