بورسفرابورس

کلیات طرح یک فوریتی اصلاح برخی احکام مالیاتی تصویب شد

نمایندگان مجلس با تصویب کلیات طرح یک فوریتی اصلاح برخی احکام مالیاتی جهت تسهیل فعالیت‌های اقتصادی حمایت کردند.

مجلس

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۳ اردیبهشت‌ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح یک فوریتی اصلاح برخی احکام مالیاتی جهت تسهیل فعالیت‌های اقتصادی کشور در سال «جهش تولید با مشارکت مردم» با ۱۴۴ رأی موافق، ۴۷ رأی مخالف، ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۵ نماینده حاضر در جلسه با کلیات طرح مذکور موافقت کردند.

محمد علیپور، نماینده مردم ماکو و چالدران در مجلس در موافقت با کلیات طرح یک فوریتی اصلاح برخی احکام مالیاتی جهت تسهیل فعالیت‌های اقتصادی کشور در سال جهش تولید با مشارکت مردم گفت: وزیر اقتصاد، رئیس سازمان امور مالیاتی و تمام مسئولان مرتبط این طرح را مفید ارزیابی کرده و با آن موافق هستند. در مجلس جلوی تمامی فرارهای مالیاتی را با تصویب قوانین مناسب گرفتیم اما در برقراری معافیت‌های مالیاتی با تنگ‌نظری اقدام می‌کنیم. همواره مسیر مجلس یازدهم اتکاء به نظر کارشناسی و تخصصی بوده و در این خصوص نیز کمیسیون تخصصی اقتصاد مجلس با بررسی‌های متعدد کارشناسی با حضور مسئولان با این طرح موافقت کرده است از این رو نمایندگان باید با اصلاح قانون بودجه و تصویب این طرح به مردم کمک کرده و مانع ورشکستگی بنگاه‌های اقتصادی شوند.

در ادامه، سید ناصر موسوی لارگانی،نماینده مردم فلاورجان در موافقت با اصلاح احکام مالیاتی جهت تسهیل فعالیت‌های اقتصادی کشور در سال جهش تولید با مشارکت مردم گفت: قانون‌های دائمی داریم که نباید در قوانین یک ساله مجلس از جمله بودجه سال جاری آنها را نقض کنیم. قانون دائمی معافیت‌ها باعث شده سرمایه‌گذاران در مناطق محروم با مشوق‌هایی که در نظر گرفته می‌شود اقدام به سرمایه‌گذاری کرده و در آنجا تولید را رونق دهند که در صورت اجرای قانون بودجه و لغو معافیت‌ها جلوی این سرمایه‌گذاری‌ها گرفته می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تأکید کرد: وزیر اقتصاد، سازمان امور مالیاتی و تمام بخش‌های مرتبط با وزارت اقتصاد با این موضوع موافق هستند و در جلسات کمیسیون اقتصادی مجلس نسبت به تصویب آن تأکید کرده و اجرای آن را ضروری دانستند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا