صنعتکسب و کار

چرا یخچال ساید اسنوا صدا می‌دهد؟

یخچال ساید اسنوا در حالت طبیعی نباید صدای زیادی داشته باشد و مدل های جدید آن کاملا بدون صدا هستند. اگر صدای غیرطبیعی از دستگاه به گوش می رسد، به معنای وجود اشکال و خرابی در آن است. برخی از این اشکالات براحتی قابل حل بوده و بعضی نیاز به تعمیر تخصصی دارند. در واقع صدای یخچال ساید بای ساید اسنوا نوعی علامت هشدار است تا دستگاه را سرویس کنید.

چرا یخچال ساید اسنوا صدا میده

چرا یخچال ساید اسنوا صدای زیادی دارد؟

دلایل متعددی برای صدای زیاد یخچال ساید بای ساید اسنوا وجود دارد که مهم ترین آنها عبارتند از:

همچنین بخوانید

چیدمان نادرست ظروف غذا در یخچال

در حالت طبیعی در زمان روشن شدن موتور برای خنک سازی دمای داخل یخچال، دستگاه لرزش بسیار کمی دارد. اگر ظروف غذا و میوه را در داخل یخچال درست قرار نداده باشید، با روشن شدن موتور به هم برخورد کرده و صدا می دهند. براحتی و با تغییر چیدمان ظروف می توانید این صدا را از بین ببرید. پیشنهاد می کنیم تا حد امکان از پر کردن بیش از اندازه کابین یخچال و فریزر خودداری کنید. چون نه تنها باعث بوجود آمدن صدا می شوند، بلکه جریان هوا را نیز با اختلال مواجه می کنند.

چرا یخچال ساید اسنوا صدای زیادی دارد

خرابی فن یخچال ساید

از دیگر دلایل صدا دادن یخچال ساید اسنوا می توان به خرابی فن های موجود در آن اشاره کرد. در یخچال های ساید فن های متعددی از قبیل فن کمپرسور، فن کندانسور و فن داخل یخچال و فریزر به کار رفته است. هر یک از این فن ها ممکن است خراب شوند و در زمان چرخش، موتور آنها صدا بدهد. اشکالات فنی در فن از رایج ترین دلایل صدا دادن یخچال هستند. در این شرایط می توانید با مرکز تعمیر یخچال ساید اسنوا تماس بگیرید.

علاوه بر اشکال در موتور و قطعات داخلی فن، احتمال شکستگی پروانه های آن نیز وجود دارد. با شکستن این قطعات، در زمان روشن شدن فن پروانه ها به اطراف برخورد کرده و صدای زیادی می دهند.

تراز نبودن یخچال ساید

اگر در زمان روشن شدن موتور یخچال یا باز و بسته کردن درب، یخچال لرزش زیادی دارد، نشان دهنده اشکال در تراز بودن آن است. اگر یخچال ساید روی زمین تراز نباشد، با کوچک ترین فشار دچار لرزش شده و در زمان روشن شدن موتور صدایی شبیه به ویبره می دهد. با استفاده از پایه های یخچال ساید می توان ارتفاع آنها را تنظیم کرد تا روی زمین کاملا تراز باشند.

دقت داشته باشید که تراز نبودن یخچال به مرور می تواند مشکلات زیادی را به همراه داشته باشد. به عنوان مثال، باز و بسته شدن سخت درب یخچال ساید و به مرور شکستگی در لولاها از این خرابی ها هستند.

ضعیف بودن موتور

اگر به دنبال دلیل صدا دادن یخچال ساید اسنوا قدیمی هستید، بهتر است موتور را بررسی کنید. با توجه به اینکه موتور همیشه برای سرد کردن دمای داخل یخچال روشن و خاموش می شود، به مرور کارایی خود را از دست داده و ضعیف می شود. در این شرایط با روشن شدن موتور صدایی شبیه به ناله به گوش می رسد. تنها راه حل در این شرایط برای جلوگیری از سوختن موتور، تماس با نمایندگی تعمیر یخچال ساید بای ساید در محل است.

شل شدن پیچ های نگهدارنده موتور

با توجه به اینکه موتور به صورت دوره ای اتومات کرده و روشن و خاموش می شود، برای جلوگیری از برخورد آن با بدنه با پیچ محکم می شود. با گذشت زمان، جا به جایی غیر استاندارد و پایین بودن کیفیت قطعات دستگاه احتمال شل شدن این پیچ ها وجود دارد. در نتیجه، به محض روشن شدن موتور، به بدنه برخورد کرده و صدای زیادی می دهد. اگر صدای تق تق از پشت یخچال ساید اسنوا به گوش می رسد، نشان دهنده اشکال در موتور و پیچ نگهدارنده آن است.

علاوه بر شل شدن پیچ ها، احتمال شکستگی پایه نگهدارنده موتور نیز وجود دارد. پشت یخچال ساید باید با دقت بررسی و در صورت نیاز پایه های نگهدارنده تعمیر شوند.

خرابی رله استارت یخچال

به عنوان یکی دیگر از دلایل صدا دادن یخچال ساید اسنوا می توان به خرابی رله استارت اشاره کرد. در صورت خراب شدن این قطعه، در زمان روشن شدن موتور صدایی شبیه به تق تق به گوش می رسد. علاوه بر این صدا، به احتمال زیاد موتور نمی تواند اتومات کند و دمای داخل یخچال ساید نیز بیش از اندازه گرم است. برای جلوگیری از خراب شدن موتور، بلافاصله باید نسبت به تعویض رله استارت اقدام کنید.

علت صدای زیاد ساید بای ساید اسنوا

اشکال در لوله های گاز یخچال ساید اسنوا

در تمام یخچال های ساید بای ساید لوله های گاز برای عبور گاز مبرد و خنک سازی دما تعبیه شده است. با گذشت زمان و به دلایل مختلف ممکن است داخل لوله ها مسدود شود. در این شرایط جریان گاز در لوله ها با اختلال مواجه شده و یخچال صدا می دهد.

علاوه براین، این احتمال وجود دارد که گاز داخل لوله ها نشت کرده و مقدار آن کمتر از حد استاندارد شده باشد. بهترین کار در این شرایط شارژ گاز یخچال است.

همچنین دقت داشته باشید که اگر صدای قل قل از لوله های داخل یخچال به گوش می رسد، نشان دهنده ورود روغن کمپرسور به لوله های گاز مبرد است. این اتفاق بیشتر بعد از جا به جایی یخچال ساید و اسباب کشی رخ می دهد. اگر به مرور مشکل رفع نشد، باید تعمیرکار دستگاه را بررسی و عیب یابی کند. کم شدن گاز لوله های یخچال می تواند یکی از دلایل کار نکردن آبسردکن یخچال ساید نیز باشد. به همین دلیل نباید شارژ آن را به تعویض انداخت.

شکستن لولای درب

اگر بعد از روشن شدن موتور صدای لرزش از یخچال ساید اسنوا به گوش میرسد، بهتر است ابتدا درب را بررسی کنید. دستتان را روی درب بگذارید و بررسی کنید که آیا در حال لرزش است یا خیر؟ لولای درب از جمله قطعاتی است که همیشه در معرض شکستگی می باشد. مخصوصا اگر بیش از اندازه درب را سنگین کرده و بطری ها را داخل آن قرار دهید. با سنگین شدن وزن درب یا محکم بستن آن لولا ترک برداشته و می شکند. در نتیجه بعد از روشن شدن موتور لرزش زیادی خواهد داشت و صدا می دهد.

علاوه بر موارد فوق، به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • صدای لرزش: لرزش یخچال می‌تواند به دلیل ناهموار بودن سطح زمین، شل بودن پایه‌ها یا سنگین بودن بار داخل یخچال باشد.
  • صدای ساییدن: ساییدن فلز به فلز می‌تواند به دلیل برخورد لوله‌ها یا فن‌ها به یکدیگر باشد.
  • صدای تق تق بلند: این صدا می‌تواند به دلیل شل شدن پیچ‌ها، شکستن فن یا مشکل در کمپرسور باشد.
  • صدای زوزه: زوزه کشیدن می‌تواند به دلیل نشتی گاز مبرد یا مشکل در موتور باشد.
  • صدای ضربه: ضربه ناگهانی می‌تواند به دلیل روشن شدن کمپرسور یا یخ زدن موتور باشد.

جمع بندی

از مهم ترین دلایل صدای زیاد یخچال ساید اسنوا می توان به شکستگی لولای درب، خرابی موتور، شل شدن پیچ نگهدارنده، شکستن پایه های نگهدارنده موتور، تخلیه گاز یخچال و مسدود شدن لوله های آن اشاره کرد. به همین دلیل اگر متوجه شدید که یخچال ساید اسنوا صدا می دهد، باید بدانید که علامت هشدار است و باید تعمیر شود.

 

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا