اقتصاد کلان

یکی از مسیرهای تحقق شعار سال، بازار سرمایه است

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: یکی از مسیرهای تحقق شعار سال بازار سرمایه است و در سال گذذشته در بخش خصوصی و دولتی حدود ۸۰۰ هزار میلیارد تومان تامین مالی دولت و بخش خصوصی را انجام دادیم.

مجید عشقی عصر امروز،۲۴ اردیبهشت ماه در آئین افتتاحیه دومین همایش بین المللی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان«کرمان آیدکس ۲۰۲۴» اظهار کرد: این رویدادها در جهت آشنایی بنگاه‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاران با بازار سرمایه است.

همچنین بخوانید

وی ادامه داد: هر جا که مردم حضور داشته باشند، بسیاری از مشکلات ما حل می‌شود و این مختص مسائل اقتصادی نیست بلکه شامل مشکلات فرهنگی، اجتماعی و … نیز می‌شود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با یادآوری مشکلات و موانعی که واحدهای تولیدی در سال گذشته داشتند، اظهار کرد: یکی از مسیرهای تحقق شعار سال بازار سرمایه است و در سال گذذشته در بخش خصوصی و دولتی حدود ۸۰۰ هزار میلیارد تومان تامین مالی دولت و بخش خصوصی را انجام دادیم که این عدد با وجود همه بی مهری‌ها رخ داد.

وی ادامه داد: امسال یک هدفگذاری بسیار بزرگی داریم که دو برابر سال گذشته تامین مالی انجام دهیم.

عشقی فضای حاکم بر بازار سرمایه را زیبنده ندانست و بیان کرد: مسئولان دولتی باید نگاه ویژه‌ای به بازار سرمایه داشته باشند تا به چشم اندازها دست یابیم.

وی بر لزوم داشتن سواد مالی تاکید کرد و افزود: امسال میزان تامین مالی جمعی(مختص صنایع کوچک) برای هر پروژه را افزایش داده‌ایم و به دنبال آن هستیم که این عدد را در سال آینده به حدود پنج برابر برسانیم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا