صنعت، معدن، تجارت

نخستین لکوموتیو مپ ۳۰ شرکت مپنا رونمایی شد

نخستین لکوموتیو مپ ۳۰ شرکت مپنا با توان ۴ هزار اسب بخار با حضور مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، نخستین لکوموتیو «مپ ۳۰» شرکت مپنا که نمونه داخلی‌سازی شده لکوموتیو آلستوم است و برای حمل بار کارایی دارد، با توان ۴۰۰۰ اسب بخار و با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران رونمایی شد.

همچنین بخوانید

سید میعاد صالحی، مدیرعامل راه‌آهن در این مراسم، گفت: در مراسمی حضور داریم که حاصل دست‌رنج، زحمات مهندسان و متخصصان ایرانی به بار نشسته است. مسیری که تاکنون طی شده غرورانگیز است.

وی ادامه داد: حدود ۱۰ سال قبل تجربه همکاری مشترک لکوموتیوهای ایران سفیر یا زیمنس بین راه‌آهن، مپنا و شرکت زیمنس رقم خورد و بعد از آن قرارداد «آراُاُ ۵۰ لکوموتیو آلستوم» و سپس تولید لکوموتیو «مپ ۲۴» این شرکت را به جایی رسانده که لکوموتیو «مپ ۳۰» را طراحی و تولید کند.

صالحی در ادامه توضیح داد: کیفیت تولیدات جدید لکوموتیوهای «مپ ۲۴» به نسبت تولیدات گذشته افزایش یافته و این تجربه می‌تواند کمک بسیاری به پروژه مپ ۳۰ باشد تا سریع‌تر به قابلیت اطمینان بالا دست یابد و سرعت تولید بالاتر رود.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: تنها ۵ همت به راه‌آهن برای همه طرح‌های زیرساختی و ناوگانی اختصاص پیدا کرده که به هیچ وجه کفاف هزینه‌های ریلی را نمی‌دهد.

وی افزود: ۱۴۰ همت برای واردات بنزین و گازوئیل در بودجه سال جاری اختصاص داده شده که در خودروهای سواری دود می‌شود و بیش از ۲۰ هزار کشته جاده‌ای برجای می‌گذارد.

صالحی خاطرنشان کرد: اگر تنها ۱۰ همت به راه‌آهن اختصاص می‌یافت می‌توانستیم بیش از ۱۵ همت در مصرف سوخت صرفه‌جویی داشته باشیم.

وی ادامه داد: با اجازه از رهبر انقلاب مبلغ ۱۰ میلیارد دلار از طریق تهاتر نفت برای توسعه زیرساخت و ناوگان ریلی اختصاص یافت که بخش اول آن اسفند سال گذشته واریز شد و به خرید قطعات برای نوسازی ناوگان اختصاص پیدا کرد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا