بورسفرابورس

اصلاح «بند س تبصره ۶ قانون بودجه»با نگاه ویژه در دستورکار قرار گرفت/ ضرورت حمایت دولت از بازار سرمایه

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به ضرورت بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی در خصوص بازار سرمایه در صحن علنی، گفت: از رئیس جمهور، وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی انتظار می‌رود از بازار سرمایه حمایت کنند. 

پورابراهیمی

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) به نقل از خانه ملت، محمدرضا پورابراهیمی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۵ اردیبهشت ماه) مجلس در تذکر شفاهی با استناد به ماده ۱۴۹ آئین‌نامه داخلی مجلس در خصوص ارجاع طرح‌ها و لوایح مصوب کمیسیون به هیات رئیسه برای طرح در صحن علنی، گفت: به دلیل اهمیت موضوعات اقتصادی به ویژه بحث بازار سرمایه که امروز با التهابات و مشکلات متعددی مواجه است بحث اصلاح «بند س تبصره ۶ قانون بودجه» را در دستورکار قرار دادیم. فوریت این موضوع در صحن رأی آورده و به کمیسیون ارجاع شد.

وی ادامه داد: گزارش کمیسیون اقتصادی نیز به صحن علنی آمده و پیرامون الحاق یک مورد در بخش مالیاتی با پیشنهاد رئیس جلسه به کمیسیون بازگشت. در همین راستا به دلیل فوریت و اهمیت آن و آثاری که در بخش اقتصادی کشور دارد، لازم بود با نگاه ویژه و به سرعت در دستورکار قرار بگیرد.

پور ابراهیمی، افزود: گزارش این کمیسیون برای حل مشکل بازار سرمایه که امروز بی‌پناه است به تصویب رسید و از رئیس جمهور، وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی انتظار می‌رود که از بازار سرمایه حمایت کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تصریح کرد: متن مذکور همان روز در کمیسیون مصوب و به صحن علنی ارسال شد اما امروز از دستور کار خارج شد. لذا با توجه به اهمیت موضوع و با توجه به این که لازم است فرآیند تائید شورای نگهبان را هم طی کند درخواست داریم در اولین فرصت و در جلسه فردا در دستور کار قرار بگیرد تا ذینفعان بازار سرمایه با چالش روبرو نشوند.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا