امور زیربناییراه و ساختمان

توضیحات وزیر راه و شهرسازی درباره جزئیات قانون ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به جزئیات قانون ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها گفت: اگر در استانی تورم بیش از ۳۰ درصد باشد شورای مسکن می تواند ۵۰ تا ۱۰۰ درصد تورم نسبت به تعیین سقف اقدام کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به امضای قرارداد باهند در خصوص توسعه چابهار گفت: قرارداد توسعه بندر شهید بهشتی چابهار با یک شرکت هندی امضا شد. آقای نارندرا مودی نخست وزیر هند شخصا آن را دنبال می کرد ارزش این قرارداد در ابتدا با ۸۰ میلیون دلار قرار بود آغاز شود در محله بعد به ۱۲۰ میلیون دلار برسد و با ۲۵۰ میلیون تامین مالی و مجموعا ۳۷۰ میلیون دلار قرار شد سرمایه گذاری برای تجهیز فاز یک بندر و بهره برداری از بندر چابهار صورت گیرد.

وی افزود: طبق این قرارداد که در واقع تجهیز فاز یک بندر و بهره‌برداری از بندر چابهار است، میزان حداقلی از کانتینرهای کشور هند باید به این بندر وارد شود و در مقاصد ترانزیتی کشور تردد کند و به سایر مقاصد اعزام شود و تامین سرمایه هدف گذاری شده برای این بخش و تامین تجهیزات بارگیری و اقدامات لازم برای حداکثرسازی بهره برداری بندر چابهار از بخش های این قرارداد بود.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا