امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

جهش ۴ برابری پرداخت بهای کیوی به باغداران

رشت- معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی از جهش ۴ برابری پرداخت بهای کیوی به باغداران خبر داد و گفت: پرداخت بهای کیوی به باغداران از ۳ هزار میلیارد به ۱۲ هزار میلیارد تومان در سال گذشته رسید.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مهدی برومندی پیش از ظهر جمعه در بازدید از کارخانجات و باغات چای رودسر و املش اظهار کرد: بر اساس داده‌های آماری نرخ خرید چای به نسبت گذشته افزایش ۳۰ درصدی داشته است.

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه مطالبات چایکاران کامل پرداخت شده است، گفت: بیش از ۵۰ هزار گیلانی مستقیم از صنعت چای ارتزاق می‌کنند و لذا برنامه دولت برای حمایت از این قشر زحمت کش، ریشه‌ای و اساسی است.

برومندی با بیان اینکه جلوگیری از واردات بی رویه چای یکی از بسته‌های حمایتی دولت است، اضافه کرد: در حمایت از تولید داخلی کلیه واردکنندگان ملزم شدند به جای واردات چای، تولیدات دپو شده کارخانجات گیلان را خریداری کنند.

وی با اشاره به اینکه گیلان و مازندران قطب تولید کیوی کشور هستند، افزود: ایران با تولید ۴۴۰ هزار تن کیوی جزو چهار تولید کننده برتر کیوی جهان است.

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی از جهش ۴ برابری پرداخت بهای کیوی به باغداران خبر داد و اضافه کرد: پرداخت بهای کیوی به باغداران از ۳ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ به ۱۲ هزار میلیارد تومان در سال گذشته رسید.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا