بانکبانک و بیمه

ایران و روسیه به‌دنبال ایجاد پول مشترک برای بریکس

سفیر ایران در روسیه طی اظهاراتی اعلام کرد که این دو کشور در حال همکاری و تلاش برای ایجاد یک ارز واحد برای گروه بریکس هستند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از خبرگزاری تاس، کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه طی اظهاراتی اعلام کرد که این دو کشور در حال همکاری و تلاش برای ایجاد یک ارز واحد برای گروه بریکس هستند.

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی در حاشیه اجلاس “روسیه – جهان اسلام: کازان فروم” تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان عضو جدید بریکس، در حال انجام کار‌های گسترده‌ای در این انجمن است.

این دیپلمات گفت: ایجاد ارز واحد جدید در چارچوب این انجمن چیزی است که روسیه و ایران روی آن کار می‌کنند.

توئیتر پایگاه خبری آرمان اقتصادی را دنبال کنید

حجم تجارت ایران و روسیه به ۶ میلیارد دلار در سال رسید

تاکید ایران و روسیه بر اجرای سریع‌تر خط‌آهن رشت- آستارا

این دیپلمات خاطرنشان کرد: آمریکا از دلار برای ایجاد محدودیت استفاده می‌کند و به همین دلیل استفاده از ارز‌های ملی در تسویه حساب‌های متقابل در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد تجارت دوجانبه بین ایران و روسیه به روبل و ریال است، سطح روابط دو کشور را “در مرحله طلایی” توصیف کرد.

پانزدهمین اجلاس بین المللی اقتصادی “روسیه – جهان اسلام: کازان فروم ۲۰۲۴” در روز‌های ۱۴ تا ۱۹ می‌در شهر کازان روسیه برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، موضوع اصلی سخنرانی امسال “اعتماد و همکاری” اعلام شده است.

هدف اصلی این اجلاس تقویت روابط تجاری و اقتصادی، علمی و فناوری، اجتماعی و فرهنگی بین روسیه و کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی (OIC) و همچنین ارتقا و توسعه نهاد‌های نظام مالی اسلامی در روسیه است.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا