انرژی

ریسک ترامپ برای سرمایه‌گذاری یک تریلیون دلاری در انرژی پاک

یک تحلیل جدید نشان داد پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری پنجم نوامبر، سرمایه‌گذاری یک تریلیون دلاری در انرژی پاک را به مخاطره خواهد انداخت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، دیوید براون، مدیر تحقیقات گذار انرژی وود مکنزی، گفت: این چرخه انتخابات واقعا بر سرعت سرمایه‌گذاری انرژی، هم در پنج سال آینده و هم تا سال ۲۰۵۰ تاثیر می‌گذارد. سرمایه‌گذاری در عرضه انرژی کم کربن باید در کوتاه‌مدت انجام شود تا اهداف کربن زدایی بلندمدت، محقق شوند. انتشار کربن در آمریکا، ممکن است رشد کند و در سناریوی گذار انرژی دچار تاخیر، دستیابی به وضعیت کربن صفر خالص را، دور از دسترس کند.

رئیس جمهور سابق آمریکا، تضاد شدیدی با رقیب دموکرات خود، جو بایدن، رئیس جمهور فعلی آمریکا پیدا کرده است. در حالی که بایدن، مقابله با تغییرات اقلیمی و تقویت تولید انرژی پاک را بخش بزرگی از کمپین ریاست جمهوری و انتخاب مجدد قرار داده است، ترامپ گفته است که بسیاری از سیاست‌های مهم دولت بایدن مانند اعتبارات مالیاتی برای وسایل نقلیه برقی و استانداردهای آلایندگی قوی برای خودروها و نیروگاه‌ها را تغییر خواهد داد. انتظار می‌رود ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات، بار دیگر آمریکا را از توافقنامه آب و هوایی پاریس خارج کند.

ترامپ در قبال سیاست‌های انرژی مطلوب، حمایت مالی مدیران شرکت‌های بزرگ نفتی را طلب کرده است.

شرکت وود مکنزی پیش‌بینی می‌کند تحت سیاست‌های فعلی که شامل مشوق‌های کلیدی مندرج در لایحه زیرساخت‌های دو حزبی و قانون کاهش تورم متمرکز بر مسئله آب و هوا است، حدود ۷.۷ تریلیون دلار سرمایه‌گذاری در بخش انرژی آمریکا در فاصله سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۵۰ انجام می‌شود. اما اگر جمهوریخواهان، سیاست‌های کلیدی تقویت تولید انرژی کم کربن و بهبود زیرساخت‌ها را تغییر دهند، این سرمایه‌گذاری یک تریلیون دلار کمتر خواهد بود.

تحلیل شرکت وود مک کنزی نشان داد همچنین در صورت پیروزی دونالد ترامپ، انتشار دی اکسید کربن مربوط به انرژی آمریکا، انتشار کربن تا سال ۲۰۵۰، یک میلیارد تن بیشتر از سیاست‌های فعلی خواهد بود.

بر اساس گزارش رویترز، این شرکت تحقیقاتی همچنین پیش‌بینی می‌کند تعداد خودروهای برقی تا سال ۲۰۵۰، حدود ۵۰ درصد کمتر از سیاست‌های فعلی خواهد بود، زیرا خودروسازان احتمالا سرمایه‌گذاری در تولید هیبریدی را نسبت به خودروهای برقی افزایش خواهند داد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا